Kuka kuuntelee köyhää? Kokijat ja päättäjät keskustelevat Turussa 27.11.

Miten luovia tukiviidakossa: hakea tukia monelta eri luukulta silloin, kun ihmisen voimavarat ovat nollassa, asuntoa ei ole tai terveys ei kestä? Kuka kuuntelee köyhää? Miten asioita voisi tehdä paremmin? Tässä lähtökohta ensi keskiviikon 27.11. paneelille Tulot on – Tuloton, jossa köyhyyden kokemusasiantuntijat kohtaavat turkulaisten poliitikkojen kanssa.
Kolikoita kämmenellä

Paneelikeskustelu on tarkoitettu kaikille, joita kiinnostavat köyhyyden ja hyvän yhteiskunnan kysymykset. Sen tavoitteena on oppia paremmin ymmärtämään köyhän todellisuutta.

”Isona teemana meillä on myös vaikuttaminen eli se miten kaikkein köyhimpiä syrjäytettyjä voitaisiin kuulla ja miten he pääsisivät vaikuttamaan”, kertoo yhteiskunnallisen työn pappi Eetu Myllymäki.

Keskustelua alustavat köyhyyttä itse kokeneet tai köyhyyden kanssa edelleen kamppailevat. Kokemusasiantuntijoiden kanssa keskustelevat muun muassa Turun kaupunginvaltuutettu Päivi Pietari (sd), varavaltuutettu Alina Heywood (vihr), kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen Pirjo Rinne (vas) sekä kaupunginhallituksen jäsen Jaakko Lindfors (vas), Tyksin johtava sosiaalityöntekijä Minna Laitinen sekä Varsinais-Suomen Sininauhan projektikoordinaattori Marjo Pennonen. Yleisöllä on mahdollisuus kysyä illan päätteeksi myös omia kysymyksiä.

Kuka kuuntelee köyhää? -paneelikeskustelu käydään V-S Sininauha ry:n tiloissa Radiomiehenkatu 3 A Turku keskiviikkona 27.11. klo 17-19. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu. Keskustelun järjestävät yhteistyössä Varsinais-Suomen Sininauha ry, Kuka kuuntelee köyhää -verkosto, Takuusäätiö sekä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä. Tapahtuman järjestämistä on tukenut Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 21.11.2019 / MV - lisäys 25.11.2019)

2019-11-22 12:50:00.0