Maata Näkyvissä -festarit 35. kerran

Pohjoismaiden suurin kristillinen nuortentapahtuma Maata Näkyvissä -festarit täyttää tänä vuonna 35 vuotta. Gatorade Centeriin ja Turun Messukeskukseen odotetaan tulevana viikonloppuna 15.-17.11. yli 18 000 nuorta eri puolilta Suomea.

Kuva muusikoista lavalla

Kuva: Maata näkyvissä -festarit

Tapahtuman järjestää Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys SLEY yhteistyössä Henrikinseurakunnan, Katariinanseurakunnan, Maarian seurakunnan, Mikaelinseurakunnan, Paattisten seurakunnan ja Tuomiokirkkoseurakunnan kanssa. Tämän vuoden teema on Vuoden 2019 teema on Mitä mä pelkään?

35-vuotisjuhlavuosi näkyy ohjelmassa esimerkiksi lauantai-illan pääkonsertin alun valoshow-osiossa.

”Festariohjelmaa on rakennettu niin, että yhteisöllisyys on isossa osassa ja nuoret pääsevät itse tekemään ja osallistumaan ohjelmaan”, kertoo Maata Näkyvissä -festareiden projektipäällikkö Maaria Toskala.

Päälavalla kuullaan aiempaa enemmän nuorten puheenvuoroja. Open Stagella kuka tahansa festarivieras pääsee esiintymään yleisölle. Tämän vuoden festareilla kolmatta kertaa järjestettävä KRIK Sport Center puolestaan tarjoaa mahdollisuuden liikkua ja pelailla ja samalla vaikka tutustua uusiin festarikavereihin.

Tapahtuma lähti liikkeelle vuonna 1984 menehtyneen turkulaisen lukiolaispojan muistojuhlana.

maatanakyvissa.fi

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 13.11.2019 / MV)

2019-11-13 11:32:00.0