Liikuttava lahja -keräys tukee lasten liikuntaharrastuksia

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä, Paavo Nurmi Games ja Kalevan kisat 2020 haluavat auttaa ja liikuttaa lapsiperheitä. Loppuvuoden aikana kerätään varoja tukea tarvitsevien perheiden lasten liikuntaan ja urheiluharrastuksiin.

Kampanja toteutetaan marras-joulukuun aikana. Lahjoitusaika on 22.10-31.12.2019. Lahjoitetut varat käytetään Turun ja Kaarinan alueella asuvien tukea tarvitsevien perheiden lasten liikuntaan ja urheiluharrastuksien tukemiseen. Keräykseen voi osallistua lahjoittamalla rahaa kampanjan keräystilille: www.lahjoitaapua.fi/kohde/pngcharity

Rahalahjoitusten lisäksi yritykset voivat osallistua keräykseen myös liikuntavaruste- ja lahjakorttilahjoituksena soittamalla numeroon
040 3417294.

Tarvitsetko tukea? Apua voit hakea oman asuinalueen seurakunnan diakoniatyöltä. Yhteystietoja voit kysyä diakoniakeskuksesta
040 3417340.

”Liikunta ja urheilu ovat itsearvoinen kansalaisoikeus jokaiselle lapselle. Harrastustoiminnassa lapsi saa toteuttaa itseään, vapautua turvallisessa ympäristössä sekä onnistumisen ja yhteisöllisyyden kokemuksia. Liikkuminen polarisoituu yhteiskunnassamme, mikä lisää paitsi syrjäytymisen kokemuksia, myös heikentää yhteiskuntaan osallistumisen mahdollisuuksia nuorissamme”, sanoo Suomen Urheiluliiton puheenjohtaja Sami Itani, joka on ylpeä Turussa tapahtuvasta hyväntekeväisyyskampanjasta.

Hyväntekeväisyysjoulukonsertti Turun tuomiokirkossa

Hyväntekeväisyyskeräys ja kampanja huipentuvat keskiviikkona 4.12. klo 18 Turun tuomiokirkossa järjestettävään joululaulukonserttiin.

Konsertissa esiintyy useita huippukuoroja, ja esitysten välissä haastatellaan illan urheiluvieraita. Urheilijat keräävät kolehdin, joka ohjataan suoraan keräykseen. Konsertissa kolehtiin voi osallistua käteislahjoituksella tai MobilePaylla.

Lisätietoa keräyksestä, joululaulukonsertista ja lahjoitusohjeet: www.pngcharity.fi

Yhteydenotot:
Veera Sahlberg, Kalevan kisojen pääsihteeri – 044 5457210 – veera@paavonurmigames.fi
Oona Alajärvi, Paavo Nurmi Festival oheistapahtumat – 050 4641021 – oona@paavonurmigames.fi

Valtion liikuntaneuvoston ja Nuorisotutkimusseuran Oikeus liikkua -tutkimuksen mukaan lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen hinta on vuositasolla 2200-3300 euroa. Selvityksen mukaan noin kolmasosa lapsista on jättänyt harrastuksen kesken rahan puutteen vuoksi. Lahjoita, ja mahdollista mahdollisimman monen lapsen ja nuoren liikuntaharrastus.

Paavo Nurmi Turku Oy, Kalevan Kisat 2020 ja Paavo Nurmi Games Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä

(Seurakuntayhtymän viestintä 22.10.2019 / PH)

Tue Oct 22 16:19:00 EEST 2019