Jaa #valoa: kaksikielinen valon hartaus Tuomiokirkon portailla 27.10.

Kirkon syksyinen Jaa #valoa -kampanja rohkaisee ihmisiä olemaan valona toisilleen. Kampanja muistuttaa siitä, että aina löytyy joku, joka kuuntelee ja auttaa, kun omat voimat eivät tahdo riittää. Apua voi saada esimerkiksi Kirkon keskusteluavusta.

Kynttilä palaa.

Jaa #valoa -kampanja jatkuu yli pyhäinpäivän 3.11. saakka.

Osana Jaa #valoa -kampanjaa kokoonnutaan Turussa kaksikieliseen hartauteen sytyttämään valo Turun tuomiokirkon portailla sunnuntaina 27.10. klo 19. Luomakuntaa ajatellen hartaudessa sytytetään valo matkapuhelimissa kynttilöiden sijaan. Hartauden toimittavat oppilaitospappi Mia Pusa ja vs. nuorisotyönohjaaja Laura Kota-aho. Valon hartauden jälkeen Tuomiokirkolla tarjoillaan keksiä ja lämmintä mehua – mielellään omiin mukeihin. Huonolla säällä hartaus pidetään Tuomiokirkossa sisällä.

Tuomiokirkon portailla liitytään ruotsinkielisten seurakuntien kampanjaan, jossa valoa jaetaan aivan konkreettisesti ihmiseltä toiselle ja instagramissa tunnisteella #delaljus. Ensimmäisen valon on viime sunnuntaina sytyttänyt Porvoon uusi piispa Bo-Göran Åstrand Porvoon tuomiokirkon messussa.

#valoa-kampanjaviikoilla Kirkon keskusteluavun sekä suomen- että ruotsinkielinen chat on avoinna laajennetuilla aukioloajoilla. Suomenkielinen chat osoitteessa kirkonkeskusteluapua.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä päivystää ma─pe klo 12─20 ja la─su klo 16─20, ruotsinkielinen www.samtalstjanst.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä ma─pe klo 16─21.

Kampanja näkyy erityisesti Instagramissa tunnisteella #valoa sekä netissä osoitteessa jaavaloa.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lisäksi kampanjassa ovat mukana Nuori kirkko ja Palveluoperaatio Saapas, Suomen Pipliaseura, Kirkon Ulkomaanapu, Suomen Lähetysseura sekä Kirkkopalvelut.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 21.10.2019 / TP, MV)

Tue Oct 22 11:59:00 EEST 2019