Ohjatut lepohetket alkavat yliopistokampuksella

Hengähdystauko kesken opiskelu- tai työpäivän tekee hyvää. Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän oppilaitospapit kutsuvat opiskelijoita ja oppilaitosten henkilökuntaa viikoittaisiin pop up -lepohetkiin.
retriitti-jussi-vierimaa.jpg

Kuva: Jussi Vierimaa

Mietiskelyyn ja tietoiseen läsnäoloon kannustavia lepotaukoja järjestetään Kampuskappelissa (Rehtorinpellonkatu 4 C) lokakuun ajan keskiviikkoisin klo 13–15. Lepohetki alkaa puolen tunnin ohjatulla mietiskely- tai rentoutumisharjoituksella, jonka jälkeen Kampuskappeliin voi jäädä viettämään omaa aikaa hiljaisuudessa. Hiljaisuudessa voi kirjoittaa päiväkirjaa, piirtää, meditoida tai vain lepäillä kahvikupin ääressä.

Lepohetket on tarkoitettu opiskelijoille ja oppilaitosten työntekijöille, jotka haluavat kesken arkipäivän pysähtyä ja hiljentyä hetkeksi.

– Pysähtymiseen ja lepäämiseen ei ole useinkaan helppoa ottaa aikaa. Kuitenkin pysähtyminen ja hiljentyminen on tärkeää, jotta säilyisi kosketus omaan sisäiseen elämään ja siihen, mitä itselle kuuluu, kertoo oppilaitospappi Tiina Hallikainen.

Rentoutus- ja mietiskelyhetket toteutetaan lattialla seisten, istuen ja maaten, ja niitä varten kannattaa pukeutua rennosti ja lämpimästi. Mukaan voi ottaa oman joogamaton, viltin ja villasukat, mutta niitä saa lainaksi myös Kampuskappelilta.

Pop up -lepohetket Kampuskappelissa (Rehtorinpellonkatu 4 C, Turku) keskiviikkoisin klo 13–15 lokakuun ajan. Ei ennakkoilmoittautumista.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 2.10.2019 / RK)

Wed Oct 02 10:06:00 EEST 2019