Jazzduo kirkkokonserttikiertueella

Saksofonisti Kimmo Gröhnin ja pianisti Hannu Hiltulan musiikilliset polut kohtasivat keväällä 2019. Tämän kohtaamisen tuloksena muodostui kokoonpano Jazzduo Gröhn-Hiltula sekä mainio kirkkokonserttikokonaisuus, joka on kuultavissa Varissuon kirkossa sunnuntaina 29.9. klo 18:00.

Multi-instrumentalisti, säveltäjä, sovittaja ja kapellimestari Kimmo Gröhn on musisoinut lukuisissa eri kokoonpanoissa saksofonistina, huilistina, kitaristina, kosketinsoittajana sekä laulajana. Gröhn on soittanut niin pop-, rock- kuin tanssiyhtyeissäkin ja hänet tunnetaan myös taitavana big band -ammattilaisena muun muassa kokoonpanoista Turku Jazz Orchestra ja Pori Big Band. Gröhnillä on lisäksi kattavasti kokemusta sekä televisio- että teatteriprojekteista. Levytyksistä mainittakoon yhteistyö Roots Up! Ami Aspelundin kanssa, minkä lisäksi hän on levyttänyt myös omaa bluesmusiikkia levyllä KG and the B: All Kinds of Blues.

Hannu Hiltula on puolestaan monipuolinen muusikko, joka liikkuu luontevasti musiikin tyylilajista toiseen: jazzista kansanmusiikkiin, barokista progeen. Hän soittaa useissa yhtyeissä kosketinsoitinten ja saksofonin lisäksi huilua ja nokkahuiluja. Hiltula on myös säveltänyt ja sovittanut musiikkia erilaisille kokoonpanoille. Nykyään Nousiaisten seurakunnan kanttorina toimiva Hiltula on toiminut myös musiikin opetustehtävissä sekä muun muassa Turun kaupunginteatterin kapellimestarina.

Sunnuntain kirkkokonsertissa kuultava ohjelmisto sisältää sovituksia tutuista virsistä ja kansanlauluista sekä jazzsävelmistä.

Kahvitus ennen konserttia klo 17 sekä konsertin jälkeen klo 19. Tuotto lahjoitetaan lyhentämättömänä ghanalaisen Armon päiväkodin ja koulun hyväksi.

Konserttiin on vapaa pääsy.

JAZZKONSERTTI GRÖHN-HILTULA
Su 29.9. klo 18:00 Varissuon kirkko, Kousankatu 6, Turku