Juhlivat Martat kokoontuvat Turun tuomiokirkkoon

Martat juhlivat tänä vuonna 120-vuotistaivaltaan. Ensi sunnuntaina 8.9. Martat kokoontuvat juhlajumalanpalvelukseen Turun tuomiokirkkoon klo 10. Jumalanpalvelus toteutetaan yhteistyössä Marttaliiton ja Finlands svenska Marthaförbundin kanssa. Jumalanpalveluksen jälkeen Tuomiokirkkotorilla on tarjolla kirkkokahvit.
Martat esiintyvät Orimattilan kirkossa.

Marttoja kolehdinkannossa Orimattilan kirkossa, kuvaaja Jani Laukkanen

Juhlajumalanpalveluksessa liturgina toimii rovasti ja martta Hilkka Olkinuora, saarnaajana Marttaliiton pääsihteeri Marianne Heikkilä sekä avustajina kappalainen Mika Mäntyranta Turun tuomiokirkkoseurakunnasta ja kirkkoherra Mia Bäck Åbo svenska församlingista. Vapaaehtoiset martat toimivat messun eri palvelutehtävissä. Messun ovat suunnitelleet Mika Mäntyranta, Hilkka Olkinuora ja Marianne Heikkilä.

Kanttorina toimii Jukka Pietilä ja urkurina Markku Hietaharju. Kamarikuoro Novaa johtaa Jukka Pietilä, Marttakööriä Turust! johtaa Arja Lyly, Mieskuoro Naskaleita johtaa Tommi Saalas. Trumpetisteina Megumi Nakazawa ja Antti Räty.

Kolehti kerätään marttajärjestön työhön kotimaan lapsiperheiden tukemiseksi. Jumalanpalveluksen jälkeen tarjotaan kirkkokahvit Tuomiokirkkotorilla yhteistyössä Pauligin ja Fazerin kanssa.

Seuraa tilaisuutta suorana lähetyksenä Ylen kanavilla

Jos et pääse paikalle Turun tuomiokirkkoon, voit seurata tilaisuutta suorana lähetyksenä Yle TV1:n sekä Ylen Radio 1:n ja Radio Vegan välityksellä. Tilaisuus on katsottavissa myös suoratoistona virtuaalikirkko.fi -palvelun kautta osoitteessa virtuaalikirkko.fi.

Jumalanpalveluksen jälkeen Brinkkalan galleriassa Vanhalla Suurtorilla avautuu Marttanukkenäyttely. Näyttelyn järjestää Turun Marttayhdistys yhteistyössä Turun Museokeskuksen kanssa.

Lisätietoja www.martat.fi/juhlajumalanpalvelusLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Marttaliitto, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 5.9.2019)

2019-09-05 17:58:00.0