Neulomista hyvän asian puolesta

Mikaelin seurakuntakodilla kokoontuu maanantaisin Wanhanajan ompelupiiri, jossa neulotaan sukkia ja muita käsitöitä hyväntekeväisyyteen.
Villasukkaa neulovat kädet

Neulomuksia lahjoitetaan kastelapsille, Lahja lapselle -keräykseen sekä tarvitseville diakoniatyön kautta ja ruokajakeluissa. Käsitöitä myydään myös myyjäisissä, jolloin tuotot luovutetaan joko hyväntekeväisyyteen tai käytetään piirin toiminnan rahoittamiseksi. Viimeisin tempaus, johon piiri osallistui, oli diakoniatyön organisoima villahartiahuivikeräys Kerttulin vanhainkodin asukkaille.

Voit olla kokenut neuloja tai vasta harjoittelija, kaikki ovat tervetulleita mukaan. Muilta piiriläisiltä saa aina  apua vaikka villasukan kantapään tekoon. Seurakunta kustantaa langat ja joka kerta tarjolla on pullakahvit sekä hartaus.

Wanhanajan ompelupiirissä on kyse hyvän tekemisestä ja yhdessä olemisesta. Pääpaino on neulomisessa, mutta yhtä tärkeää on myös sosiaalinen puoli, kokoontuminen yhteen kahvikupin äärelle ja kuulumisten vaihtaminen. Monet tulevat piiriin tapaamaan ystäviään.

Piirin toiminta on jatkunut jo yli kymmenen vuotta ja valmiita käsitöitä syntyy vuodessa useita kassillisia.

– Käsitöiden tekeminen antaa hyvän mielen ja tunteen siitä, että tekee jotain merkityksellistä, Mikaelinseurakunnan diakonityöntekijä Elina Okko kertoo.

Wanhanajan ompelupiirin vetäjien Elina Okon ja diakoni Pauliina Liukkosen mielestä piirissä on parasta se, että jokainen pääsee matalalla kynnyksellä tekemään käsitöitä ja toteuttamaan itseään taidoista riippumatta.

– Piiri on lämminhenkinen ja uudet osallistujat otetaan ilolla vastaan, Okko kutsuu.

Wanhanajan ompelupiiri joka maanantai kello 12 Mikaelin seurakuntakodin Klubi-tilassa, Puistokatu 13.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 3.9.2019 / JK, RK)

2019-09-03 09:36:00.0