Armahtavan katseen päivä Kaarinan kirkolla

Kaarinan kirkolla vietetään sunnuntaina 8.9. Armahtavan katseen päivää. Tapahtumapäivä rakentuu Kaarinan seurakunnan keväällä järjestämän voimauttavan valokuvauksen kurssin annille.

Voimauttava valokuva on taide – ja sosiaalikasvattaja Miina Savolaisen luoma menetelmä terapeuttiseen valokuvaukseen ja valokuvien käyttöön. Monesti palkittu menetelmä on auttanut lukuisia ihmisiä arvokkuuden ja rakkauden kokemusten rakentamisessa ja oman identiteetin turvallisessa tutkiskelussa.

Kuvista löytää aina jotain hyvää sanottavaa. Ne ovat kokonaisvaltaisia ja tekevät näkyväksi sen, että jokaisella on oma totuutensa tapahtumista. On riemullista löytää ja antaa tilaa erilaisille tulkinnoille, Kaarinan seurakunnan kappalainen, valokuvakurssin vetäjä Merja Auer kertoo.
Opettelimme kurssilla katsomaan lempeästi itseämme ja toisiamme vanhoja kuvia tutkimalla ja ottamalla uusia.

Päivä alkaa kello 10 Armahtavan katseen messulla, jonne voi tuoda mukanaan valokuvia, joihin liittyville ihmisille tai asioille haluaa pyytää siunausta. Kello 11.30 on keittolounas, jonka jälkeen seurakuntasalissa on esillä kurssilaisten valokuvanäyttely. Voit laittaa hyvän kiertoon ja kirjoittaa kuvatuille, mikä itseäsi koskettaa ja ilahduttaa kuvissa. Noin kello 12.30 Merja Auer kertoo voimauttavasta valokuvauksesta ja kurssilaiset kertovat kuvistaan ja siitä, mitä hyvää itsestään ja toisistaan löysivät. Kahvit hörpätään noin kello 14 ja kello 16 näyttely päättyy.

Valokuva tekee näkyväksi paljon sellaista, mitä sanat eivät riitä kertomaan. Olemme tuntevia ja muistavia olentoja, kannamme omia ja esivanhempiemme kokemuksia mukanamme joka tapauksessa. Armahtava katse tekee taakastamme kevyemmän, Auer summaa kurssilla tehtyjä oivalluksia.

Armahtavan katseen päivä on suunnattu niille, jotka kaipaavat tulla nähdyiksi sellaisina kuin ovat ja jotka ovat valmiita harjoittelemaan toisen kohtaamista sellaisena kuin hän on. Niille, jotka haluavat harjoitella itsen ja toisen rakastamista ja arvostamista sekä tuomitsematta jättämistä.

Ilmoittautuminen lounasta varten osoitteessa www.lyyti.in/armahtavakatse2019Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Armahtavan katseen päivä Kaarinan kirkolla (Voudinkatu 2) sunnuntaina 8.9. kello 10–16

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 2.9.2019 / JK, RK)

2019-09-02 13:23:00.0