Ekumeenisia ja luterilaisia ihmeitä

Katariinanseurakunnan suosittu Valoa yössä -keskustelusarja saa jatkoa torstaina 5.9. klo 18:00 Katariinan pappilassa, kun pastori, tietokirjailija Kaisa Kariranta johdattelee kuulijat aiheeseen Ekumeenisia ja luterilaisia ihmeitä.

Kaisa Kariranta

Kaisa Kariranta tunnetaan viime vuonna ilmestyneen Ihmeellinen matkakirja -teoksen kirjoittajana. Kirja kertoo Karirannan matkoista pyhäksi koettuihin ja ihmeitätekeviin kohteisiin ympäri Eurooppaa. Hän on työskennellyt myös emeritapiispa Irja Askolan erityisavustajana sekä turistipappina Espanjan Aurinkorannikolla.

Illan juontajina toimivat emeritus ohjelmapäällikkö Kari J. Kettula ja Katariinanseurakunnan kirkkoherra Leena Kairavuo. Tilaisuuteen on vapaa pääsy ja se alkaa kahvitarjoilulla klo 17.30.

Keskustelusarja jatkuu torstaina 3.10., jolloin professori, kirjailija ja historioitsija Teemu Keskisarja puhuu luterilaisuuden merkityksestä suomalaisen yhteiskunnan kehitykselle otsikolla Miten Suomesta tuli Suomi? Sarjan päättää keskusteluilta torstaina 31.10., jolloin puhujavieraana on Bonnierin journalistipalkinnon saanut, luonnon monimuotoisuuden hupenemisesta kirjan tehnyt vapaa toimittaja Juha Kauppinen. Hänen aiheenaan on Katoavat metsät - luonnon monimuotoisuuden syntyminen ja kuolema.

VALOA YÖSSÄ -KESKUSTELUSARJA
- to 5.9. klo 18:00-19:30 Ekumeenisia ja luterilaisia ihmeitä
- to 3.10. klo 18:00-19:30 Miten Suomesta tuli Suomi?
- to 31.10. klo 18:00-19:30 Katoavat metsät – luonnon monimuotoisuuden syntyminen ja kuolema

Tilaisuuksiin on vapaa pääsy ja ne alkavat kahvitarjoilulla klo 17.30.
Katariinan pappila, Pyhän Katariinan kirkkoaukio 7, Turku

Katariinanseurakunnan viestintä 29.8.2019 / KL