Pyhiinvaellus päättää Piispanpäivät

Kuusistossa vietetään perinteiseen tapaan Piispanpäiviä 17.-18.8. Lauantaina linnanraunioilla on tarjolla paljon iloista ohjelmaa koko perheelle, sunnuntaina suunnataan kohti Kuusiston kirkkoa.
kuusiston kirkko_M.jpg

Kuusiston kirkossa vietetään Piispanpäivien jumalanpalvelus keskiajan hengessä.

Sunnuntaina 18.8. on mahdollista osallistua pieneen pyhiinvaellukseen Lemun taistelun muistolehdosta Kuusiston kirkolle. Kaarinan kirkolta lähtee kuljetus klo 9 Kasarminmäentielle, mistä startataan alkuhartauden jälkeen jalan kohti Kuusistoa. Joukkoon voi liittyä myös klo 10 Koriston aittojen tai klo 11.30 Papinholman nuortentalon kohdalta. Paluukuljetus kirkkoautolla jumalanpalveluksen ja aterian jälkeen. Mukaan kannattaa varata hyvät jalkineet, juotavaa ja hiukan välipalaa. Ilmoittaudu mukaan vaellukselle 12.8. mennessä seurakuntasihteerille numeroon 341 7312.

Kuusiston kirkossa klo12.30 keskiajan tyyliin pidettävän jumalanpalveluksen toimittavat Ville Niittynen ja Kalle Toivo. Jumalanpalveluksen jälkeen nautitaan yhteinen ateria Kanttorilan pihassa, missä tarjoillaan muun muassa kokonaisena paistettua possua.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 9.8.2019 / MS)

2019-08-09 10:11:00.0