Ekaluokkalaiset siunattuna koulutielle

Ekaluokkalaisten kouluun siunaaminen on koko perheen tapahtuma, jossa valmistaudutaan uuteen elämänvaiheeseen ja rukoillaan turvallista koulutietä koulunsa aloittaville.
Koulureppuja naulakossa

Tulevalla viikolla koulutielle siunataan tiistaina 13.8. klo 18 Aureliassa sekä sunnuntaina 18.8. klo 10 Martinkirkossa perhemessun yhteydessä. Aureliassa järjestettävä tilaisuus on ruotsinkielinen.

Kumpaankin tilaisuuteen kutsutaan erityisesti ekaluokkalaisia, mutta siunattavaksi ovat tervetulleita myös vanhemmat koululaiset ympäri Turkua ja Kaarinaa. Paikalle voi tulla niin vanhempien, isovanhempien kuin kummienkin kanssa.

Turun ruotsalaisen seurakunnan tilaisuudessa siunaamassa on pastori Maria Wikstedt. Ekaluokkalaisille jaetaan tilaisuuden yhteydessä omat lastenraamatut. Martinkirkon perhemessussa mukana ovat pastorit Lasse Mustonen ja Jukka Hildén sekä seurakunnan nuorisotyöntekijät ja seurakuntanuoret. Messun jälkeen kirkonmäellä on luvassa leikkiä ja grillaamista. Seurakunta tarjoaa grillattavat messuväelle.

Osassa Turun ja Kaarinan seurakuntia koulutielle siunaaminen on järjestetty jo keväällä.

ti 13.8 kl. 18 Välsignelse inför skolstarten i Aurelia.
su 18.8. klo 10 Perhemessu ja koulutielle siunaaminen Martinkirkossa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 9.8.2019 / AH)

Fri Aug 09 09:14:00 EEST 2019