Turun Urkujuhlat tulevat taas

Konsertteja soitetaan 25.-31.7.2019 Tuomiokirkossa, Naantalin kirkossa, Martinkirkossa, Mikaelinkirkossa ja Paattisten kirkossa

Turun Urkujuhlille saapuu edellisellä vierailullaan muutama vuosi sitten ihastuttanut japanilainen Keiko Inoue. Hän soittaa Urkujuhlilla konsertin sekä Turun tuomiokirkossa että Naantalin kirkossa.  Juhlien toinen ulkomainen vieras Kristel Aer on naapurimaamme Viron tunnetuimpia urkureita. Hänelle Suomi on tuttu paikka jo senkin takia, että hän opiskeli Sibelius-Akatemiassa ennen jatko-opintojaan Tanskassa.

Odotettuja ovat myös suomalaisten artistien konsertit. Tomi Satomaa mm. kantaesittää Martinkirkon konsertissaan Olli Kortekankaan uuden urkuteoksen. Saksofonisti Esa Pietilä ja Pétur Sakarin luovat puolestaan saksofonin ja urkujen kanssa Mikaelinkirkkoon improvisatorisen äänimaailman, jollaista ei Turussa ole aikaisemmin kuultu. Myös suositut Tuomiokirkon päivämusiikit jatkuvat nuoremman polven taitajien Sini Huopaniemen, Olli Saaren, Arttu Selosen ja Akusti Turtosen ja Tiina Ilosen soittamina.

Torstai 25.7. klo 19.00. Naantalin kirkko. Keiko Inoue, Japani

Sunnuntai 28.7. klo 19.00. Martinkirkko. Tomi Satomaa, Parainen. YLE radioi konsertin.

Tiistai 30.7. klo 19.00. Paattisten kirkko. Kristel Aer, Viro

Tiistai 30.7 klo 20.00. Tuomiokirkko. Keiko Inoue, Japani

Keskiviikko 31.7. klo 19.00. Mikaelinkirkko. Esa Pietilä, saksofoni ja Pétur Sakari, urut

Turun tuomiokirkon päivämusiikit

Torstai 25.7. klo 13.00. Olli Saari

Perjantai 26.7. klo 13.00. Sini Huopaniemi

Maanantai 29.7. klo 13.00. Akusti Turtonen, sello & Tiina Ilonen, urut ja piano

Tiistai 30.7. klo 13.00. Arttu Selonen

Konsertteihin vapaa pääsy, ohjelma 10 €, paitsi Tuomiokirkon päivämusiikit: pääsylippu 10 € sisältäen ohjelman.

www.turunurkujuhlat.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Yhteistyössä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän, Turun kaupungin, Naantalin seurakunnan, Martinseurakunnan, Mikaelinseurakunnan, Paattisten seurakunnan ja Yleisradion kanssa.

(Tuomiokirkkoseurakunnan viestintä 19.7.2019 / Eka)

Mon Jul 22 12:13:00 EEST 2019