Hyviä sydämiä työpajassa

Aina joskus saattaa pieni lohdutuksen sana tai kannustus ilahduttaa kovasti. Diakoniakeskus etsii kesän työpajoihin käsillä tekijöitä, jotka haluaisivat levittää hyvää ympärilleen.
Valmistuneita sydänkortteja.

Syyskuussa diakoniatyöntekijät ympäri Turkua ja Kaarinaa tulevat kaduille ja kauppakeskuksiin kertomaan siitä, miten diakonia voi auttaa. Muun muassa näitä tapahtumia varten askarrellaan diakoniakeskuksessa sydänaiheisia kannustuskortteja iltapäivän mittaisissa työpajoissa kesän mittaan.

Sydänkortteja jaetaan tavallisille turkulaisille ja kaarinalaisille kannustukseksi ja tervehdykseksi. Käsintehty kortti ihmiseltä toiselle lämmittää sydäntä.

Kolmen tunnin mittaiset sydänkorttityöpajat pidetään diakoniakeskuksessa (Puutarhakatu 22, Turku) tiistaina ja keskiviikkona 23.-24.7. ja 30.-31.7. sekä maanantaista torstaihin 5.-8.8. klo 12-15. Tekniikat ovat niin helppoja, että jokainen osaa ja pystyy tekemään sydänkortteja. Paikan päällä on myös ohjausta tekemiseen. Palkkioksi saa kahvikupposen ja hyvää mieltä, ja kortin voi tehdä myös itselleen. Sydänkortit on suunnitellut Heli Lindroos.

Sydänkorttityöpajoihin voi ilmoittautua Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän diakoniakeskukseen janette.korvenpaa@evl.fi tai 040 3417340. Lapset ovat tervetulleita yhdessä aikuisen kanssa. Työpajaan voi osallistua yhtenä tai useampana päivänä ja ilmoittautumiseen toivotaan tieto siitä, minä päivänä työpajaan voisi osallistua.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 16.7.2019 / MV)

2019-07-16 13:46:00.0