Koroisten ristin kesähartaus ja historiakatsaus 9.7. klo 18

Maarian seurakunnan perinteisen Koroisten ristin kesähartauden historiaosuuden pitää tänä vuonna arkeologian professori Visa Immonen, joka luennoi aiheesta "Mahtimiehiä ja piipunpolttajia  Mitä Koroistenniemellä on vuosisatojen aikana tehty?"
koroinenFB_1_M.jpg

Tiistaina 9.7. klo 18 on jälleen mahdollisuus päästä tutustumaan Koroistenniemen historiaan Koroisten ristin kesähartaudessa ja historiakatsauksessa. Hartauden toimittavat pastori Mikko Laurén ja kanttori Heikki Rainio. Historiakatsauksen pitää Turun yliopiston arkeologian professori Visa Immonen, joka luennoi aiheesta "Mahtimiehiä ja piipunpolttajia Mitä Koroistenniemellä on vuosisatojen aikana tehty?"

Ulkoilmatilaisuus on Maarian seurakunnan perinteinen kesätilaisuus ja osa sen historiasta kertovaa luentosarjaa. Professori Immonen on yksi tutkijoista, jotka ovat käyneet uudelleen läpi Koroisissa 1900-luvun alussa tehtyjen kaivausten löytöjä. Aiheesta ilmestyi viime vuonna kirja, joka valottaa nykykäsityksiä Koroisten käytöstä Suomen ensimmäisenä kirkollisena keskuksena.

2019-07-03 11:13:00.0