Henrikinseurakunnan kirkkoherran vaalista oikaisuvaatimus

Oikaisuvaatimuksen tekijänä on vaalissa toiseksi tullut Rikhard Laukkanen.

Henrikinseurakunnan seurakuntaneuvostoa vaaditaan oikaisemaan välillisessä vaalissa toukokuussa tehty kirkkoherran valinta. Oikaisuvaatimuksen on tehnyt yksi viidestä hakijasta, Loimaan kirkkoherra Rikhard Laukkanen.

Seurakuntaneuvosto valitsi Henrikinseurakunnan uudeksi kirkkoherraksi 22. toukokuuta Pauliina Uhinki-Suomisen. Uhinki-Suominen toimii Liedon seurakunnan kappalaisena. Välillisessä vaalissa äänioikeutettuja olivat kaikki Henrikinseurakunnan seurakuntaneuvoston jäsenet. Äänestyksessä Uhinki-Suominen sai yhdeksän ääntä ja Laukkanen kuusi ääntä.

Kirkkoherran välillistä vaalia varten tuomiokapituli antaa hakijoista lausunnon seurakunnalle.
Oikaisuvaatimuksessa viitataan muun muassa hallinnolliseen kokemukseen ja johtamistaitoihin.

Kaikki virkaa hakeneet saavat nyt mahdollisuuden lausua oikaisuvaatimuksesta, ja oikaisuvaatimuksen tehnyt Laukkanen voi kommentoida lausuntoja. Henrikin seurakuntaneuvosto vastaa oikaisuvaatimukseen 14.8.2019 olevassa kokouksessaan. Tästä elokuun päätöksestä oikaisua vaatinut voi halutessaan valittaa hallinto-oikeuteen.

(Seurakuntayhtymän viestintä 13.6.2019 / PH)

Thu Jun 13 14:48:00 EEST 2019