Paattisten ja Piikkiön kirkoissa annetaan hetki musiikille

Paattisten ja Piikkiön kirkkojen kesäilloissa soi musiikki, kun kummassakin kirkossa kuullaan sarja kesäkonsertteja.
Paattisten kirkon etuosa ja alttari

Paattisten kirkossa konsertit ovat kesä-heinäkuussa tiistai-iltaisin klo 19, kun taas Piikkiössä soi keskiviikkona 26.6. klo 19 sekä 4.7. ja 1.8. välisenä aikana torstaisin klo 18.

Paattisten perinteisessä musiikkisarjassa kuullaan mm. Turun filharmonisen orkesterin sellisti Katja Kolehmaisen barokkisellon sointia, Kamariyhtye Duxin ja saksalaisen säveltäjän, Jörg Dudan, yhteistyötä, sekä virolaisen Kristel Aerin urkujensoittoa. Tapulikahvio avoinna aina puoli tuntia ennen ja jälkeen konsertin.

Piikkiön konserttisarjassa esiintyy mm. Turun filharmonisen orkesterin viulisti Juha Viljanen perheineen. Sarjan päättää seurakunnan gospelmessuista tuttu houseband letkeällä meiningillään.

Kummankin kirkon konsertteihin on vapaa pääsy.

Kesäillan musiikkihetket tiistaisin klo 19 Paattisten kirkossa.

4.6. Toivevirsien ilta
11.6. Varpu Heikinheimo, vilu, Daniel Beskov, piano
18.6. Trio Mai
25.6. Aki Yrjä, sello, Tarvo Kantola, harmonikka
2.7. Katja Kolehmainen, barokkisello
9.7. Marianne Sihvonen, huilu, Erica Giacoletto, kontrabasso
16.7. Jörg Duda, piano ja kamariyhtye Dux
23.7. Helmiharmonikat, solistina Juha Simola
30.7. Kristel Aer, urut

Kesäillan musiikkia ke 26.6. sekä torstaisin 4.7.–1.8. klo 18 Piikkiön kirkossa.

ke 26.6. klo 19 Kamarimusiikkikonsertti
to 4.7. klo 18 Aukusti Turtonen, sello, Tiina Ilonen, piano
to 11.7. klo 18 Anni Niemelä, laulu, Tiina Ilonen, piano
to 18.7. klo 18 Juha Viljanen, piano ja viulu, Väinö Viljanen, laulu ja piano