Suvivirsikirkko keräsi Tuomiokirkontorille lähes 2000 messuvierasta

Seurakuntien perinteinen Suvivirsikirkko keräsi helatorstaina 30.5. Tuomiokirkontorille lähes 2000 ihmistä. Turkulaisten ja kaarinalaisten yhteistä kevätjuhlamessua vietettiin Tuomiokirkon edustalla jo viidennen kerran.
Ihmisiä Tuomiokirkontorilla Suvivirsikirkossa 2019

Yleisömeri nautti auringosta ja yhteisestä Suvivirrestä niin suomeksi, ruotsiksi kuin turuksi. Myös ohikulkijat pysähtyivät aistimaan torin tunnelmaa.

Suvivirsikirkko oli tänä vuonna muidenkin kuin turkulaisten ja kaarinalaisten juhlaa, sillä messussa oli mukana noin 170 kirkkokuorolaista ympäri Varsinais-Suomea. Laulajia oli Turun lisäksi mm. Raisiosta, Naantalista, Vahdolta, Salosta ja Vehmaalta.

Messussa oli liturgina ja saarnasi Turun piispa Kaarlo Kalliala. Saarnassaan Kalliala puhui, paitsi helatorstain merkityksestä Jeesuksen taivaaseen nousemisen päivänä, myös siitä, miten Jeesus kuolleista nousemisensa jälkeen tunnistettiin leivän jakamisesta – siitä hyvästä, mitä hän antoi ihmisille. Kallialan mukaan Jeesus onkin läsnä silloin, kun olemme hyviä toinen toisiamme kohtaan:

– Kun me jaamme toinen toisillemme, mitä ihminen elääkseen tarvitsee, Jeesus on läsnä. Kun me jaamme toisillemme hyvyyttä, Jeesus on läsnä. Kun me otamme toisemme huomioon, kun me emme jätä ketään yksin, kun me osoitamme ystävyyttä ja rakkautta, Jeesus on läsnä, Kalliala totesi painokkaasti.

Suvivirsikirkon jälkeen seurakuntien tarjoamat kahvit ja mehut nautittiin turkulaisittain pystykaffeina.

Joka toinen vuosi järjestettävä Suvivirsikirkko pidetään näillä näkymin seuraavan kerran vuonna 2021. Ensimmäisen kerran Suvivirsikirkkoa vietettiin vuonna 2011.

Kiitos kaikille Suvivirsikirkkoa tekemässä olleille vapaaehtoisille! Lämpöisiä kesäpäiviä!

Kuva: Timo Jakonen

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 31.5.2019 / AH)

2019-05-31 13:51:00.0