Kesä- ja Iltamusiikki valtaavat jälleen Tuomiokirkon

Kesän odotetut konserttisarjat tulevat taas tiistai-iltaisin ja keskiviikkona päivällä

Turun tuomiokirkon perinteiset kesäiset musiikkisarjat Iltamusiikki ja Kesämusiikki soivat jälleen kansallispyhäkössä kesäkuukausien ajan tiistai-iltaisin ja keskiviikkona iltapäivällä. Kesä-, heinä- ja elokuussa jokaisena tiistai-iltana kello 20 on urkukonsertti osana Iltamusiikki-sarjaa, joka on soinut Tuomiokirkossa kesäisin jo vuodesta 1973 lähtien.

Sarjan aloittaa 4.6. Helsingin tuomiokirkkoseurakunnan kanttori Seppo Murto, joka loihtii uruista mm. Bachia ja Sibeliusta. Seuraavalla viikolla on vuorossa tanskalainen Vibeke Astner, joka Murron tavoin ei ole vielä esiintynyt Iltamusiikki-sarjassa. Uusi esiintyjä on myös 23.7. soittava New Yorkissa asuva Kalle Toivio, joka voitti viime vuonna ensimmäisen palkinnon kansainvälisessä urkuimprovisaatiokilpailussa. Sarjan lopettaa 27.8. lahtelainen Jan Lehtola. Iltamusiikkiin on vapaa pääsy, ohjelma maksaa 10 €. Lisätietoa esiintyjistä löytyy sivulta turkuorgan.fi.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kesäkuukausina keskiviikkoisin kello 14 on Kesämusiikkituokion aika. Tuokion mittainen konsertti kestää n. 20 minuuttia ja sen jälkeen on mahdollisuus jäädä Tuomiokirkon ilmaiselle opaskierrokselle. Kierros kestää noin tunnin.

Keskiviikkona 5.6. sarjan aloittaa Schola gregoriana Aboensis, joka esittää keskiaikaista kirkkolaulua. Seuraavalla viikolla Turun tuomiokirkkoseurakunnan urkuri Markku Hietaharju soittaa kesähäiden inspiraatioksi kauneimpia häämarsseja. Kesämusiikki-sarja loppuu 28.8. yhteislaulutilaisuuteen. Sekä Kesämusiikki että opastus ovat ilmaisia.

Kesä-, heinä- ja elokuussa Iltamusiikki tiistaisin klo 20, vapaa pääsy, ohjelma 10 €.

Kesämusiikki ja sen jälkeen kirkon opastus keskiviikkoisin klo 14, vapaa pääsy.

Iltamusiikki kesällä 2019 tiistaisin klo 20

7.8.                     Santeri Rautiainen, kitara

14.8.                   Jukka Perksalo, sello, Kalle Perksalo, piano

21.8.                   Eero Hartikainen, tenori, Miika Hartikainen, urut