PAX NAVIS julistaa merirauhan 23.5.

PAX NAVIS 2019 on kaikille avoin merellinen kesäalun tapahtuma Ruissalon telakalla purjeinaan luonto, turvallisuus ja siunaus. Tapahtuman nimi, PAX NAVIS, on latinaa ja viittaa rauhaan ja veneilyyn.
Pax Navis 2019

Jo kolmatta kertaa järjestettävä merihenkinen PAX NAVIS -tapahtuma on rento ja maksuton ulkoilmatapahtuma, joka sopii lapsille ja aikuisille. Ohjelmaan sisältyy mm. toiminnan, veneiden ja laivojen esittelyitä (Sigynin esittely jo klo 16!), ohjelmaa lapsille, tietoisku saariston tilasta, elävää musiikkia sekä kohokohtana merirauhan julistus, jonka suorittaa Mikaelinseurakunnan kirkkoherra Jouni Lehikoinen. Ruissalon Tapahtumatelakan pizzeria on auki.

PAX NAVIS on osa Turun kaupungin Jokisataman avajaiset tapahtumaa, 23–26.5. Tapahtuman vastaavat järjestäjät ovat Itämerihaaste, Turun Mikaelinseurakunta ja Ruissalon Tapahtumatelakka. Kaikkiaan talkoohengessä mukanaolevia yhteistyökumppaneita on 30.

Muut kumppanit: Saaristomeren Suojelurahasto, Turun kaupunki, Viking Line, Kajahdus Oy, Turun Seutusanomat,  Jazz City Turku, Suomen merimieskirkko, Pidä Saaristo Siistinä ry, Forum Marinum, Partiopurjehtijat, Lippukunta Mikaelin Siniset, Naantalin ja Turun meripelastusyhdistys, SPR:n Varsinais-Suomen piiri, Suomen Purjehdus ja Veneily, Airisto segelsällskap, Turun pursiseura, Saaristomeren kansallispuisto, Sirokoru, Paavo Nurmi Games, Varsinais-Suomen ELY -keskus, Turun seudun sukeltajat, Turun Filharmoninen orkesteri, Kesärauha festivaali, Suomen majakkaseura ja Remeo.

Luontoteema, huoli itämeren tilasta on kaikkia yhdistävä asia. Tärkeää on myös turvallisuus ja hyvässä turvassa liikkuminen. Yhdessä toinen toistemme kanssa ja Luojan varjeluksessa voimme rakentaa hyvää merirauhaa ja -tulevaisuutta.

Lisätietoja: www.facebook.com > Pax Navis 2019

PAX NAVIS 2019 to 23.5. klo 17-20
Ruissalon tapahtumatelakka, Hevoskarintie 23.
OHJELMA:
16.00- opastetut kiertokävelyt Sigynillä (Huom! nämä jo ennen klo 17)
17.15, 17.45 ja 18.15 Mikaelinseurakunta: meriaiheinen muskarituokio. Non-stop meriaiheinen askartelupiste.
17.00- 17.30 Kesärauha festivaali: uutta kotimaista folkia esittävän laulaja-lauluntekijä Ylva Harun
17.30 Mikaelinseurakunta, Kirkkoherra Jouni Lehikoinen, merirauhan julistus, utlysningen av havsfreden
17.40 Turku Jazz festival, musiikkiesitys
17.50 Varsinais- Suomen ELY keskus, Janne Suomela, Saaristomeren tila
18.00- 18.30 Archipelago Sea Jazz Orchestra, kotimaisten huippuartistien tähdittämä orkesteri esiintyy nyt ensimmäistä kertaa: Verneri Pohjola – trumpetti, Jussi Fredriksson – piano, Jori Huhtala – basso, Markku Ounaskari – rummut
18.45 Mikaelinseurakunta: iltasatu ja -hartaus
18.30- 20.00 Paavo Nurmi Games & Remeo, roskakävely
Itämeren ja saariston ystävä Ville Viking on myös mukana tapahtumassa.

Turun Mikaelinseurakunta 20.5.2019 / TH

Mon May 20 13:23:00 EEST 2019