Kummipäivänä puuhataan yhdessä

2.6. vietetään valtakunnallista kummipäivää, jolloin on tarjolla monipuolista ja mukavaa tekemistä. Päivän idean mukaisesti seurakuntayhtymän kasvatusasian keskus on sopinut paikallisten toimijoiden kanssa erilaisista kummipäivään liittyvistä tempauksista.
kummi_logo.jpg

Suhde omaan kummiin saa alkunsa usein jo elämän ensimetreillä kastemaljan äärellä. Aika näyttää sen, millaiseksi kummin ja kummilapsen suhde muodostuu sen jälkeen. Joskus siitä muodostuu vankka ystävyyssuhde, joka kantaa elämän halki. Joskus elämä ja etäisyys koettelevat kummisuhdetta. Vaikkei yhteydenpito olisi aina ollutkaan niin tiivistä, kesän voi aloittaa yhdessä puuhastellen.

Kummipäivän kunniaksi sisäaktiviteettipuisto SuperPark, Kongressikuja 1, tarjoaa 2.6. klo 11-18 sisäänpääsyn kummille ja kummilapselle yhden lipun hinnalla (17 euroa). Skeitti- ja scootialueet, ilmavolttiradat ja trampoliinit tarjoavat haasteita niin lapsille kuin aikuisillekin.

Luostarimäen käsityöläismuseo, Kuralan Kylämäki, Turun linna ja Apteekkimuseo mahdollistavat aikamatkailun oman kummilapsen kanssa aivan ilmaiseksi, jos näyttää sisäänpääsyn yhteydessä nettisivulta kummipaiva.fi löytyvää logoa. Käsityöläismuseossa voi suunnistaa museon oman kätkökartan avulla, Kylämäessä vietetään lepopäivää 50-luvun malliin, Turun linnassa voi pukeutua linnanneidoksi tai ritariksi ja Apteekkimuseossa pääsee seikkailemaan Qustav-kyyhkyn kanssa läpi museon. Kaikki museot ovat avoinna klo 10-18.

Merikeskus Forum Marinumiin pääsee kummipäivänä kaksi yhden hinnalla. Lasten ikioma merimuseo Tyrskynmyrskyn tarjoaa pienimmille kummilapsille iloisia hetkiä, museolaiva Suomen Joutsen lumoaa kaiken ikäiset. Avoinna klo 11-19.

Ruissalon kasvitieteellisessä puutarhassa voi matkata maapallon ympäri. Ulkopuutarhaan on vapaa pääsy, kasvihuoneisiin kummi ja kummilapsi pääsevät kummipäivän logoa näyttämällä kaksi yhden hinnalla. Avoinna klo 10-17.

Lisätietoja: www.kummipäivä.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 20.5.2019 / MS)

2019-05-20 13:13:00.0