St. Michael Brass -vaskiyhtyeen konsertti Turun tuomiokirkossa

Kirkkonummelainen vaskiyhtye St. Michael Brass esiintyy Turun tuomiokirkossa lauantaina 25.5. klo 19.30 osana Vasket kivikirkkojen kiertueella –sarjaansa.
St. Michael Brass –yhtye Kirkkonummen Pyhän Mikaelin kirkon edessä. Kuva: St. Michael Brass.

Yhtyeeseen kuuluu 12 soittajaa johtajanaan dir. mus. Tarja Viitanen, joka perusti yhtyeen Kirkkonummen suomalaiseen seurakuntaan vuonna 1990.

Ohjelmistoon on koottu kappaleita renessanssin ja barokin ajoilta uusina ja raikkaina sovituksina. Konsertissa kuullaan myös romantiikan helmiä mm. Gabriel Faurélta ja Gustav Holstilta. Tähän päivään kosketuksen tuovat säveltäjä Andrew Lloyd Webber sekä juhlava David Sampsonin Fanfare for Canterbury Cathedral. Vaskiyhtye osallistuu sunnuntaina myös arkkipiispan toimittamaan pappis- ja diakoniavihkimysmessuun.

St. Michael Brass –vaskiyhtyeen konsertti Turun tuomiokirkossa lauantaina 25.5. klo 19.30. Vapaa pääsy, ohjelma 10 €.

2019-05-17 09:25:00.0