Helppo liikkua - Yliopistonkadulla esteettömyystempaus

Ensi torstai 16.5. on kansainvälinen esteettömyyspäivä, jota vietetään Turussa  Helppo liikkua -viikon tempauksen merkeissä Yliopistonkadun kävelykadulla klo 10-14.

Yliopistonkadun Helppo liikkua -tempauksessa pääsee kokeilemaan erilaisia apuvälineitä ja haittalaseja. Tarjolla on runsain mitoin tietoa esteettömyydestä. Pyörätuolikelaaja ja Invalidiliiton tsemppilähettiläs Henry Manni on paikalla tavattavissa koko päivän. Livemusiikkia tarjoavat useat musiikkiryhmät.

Kahvia on tarjolla 400 ensimmäille kahvittelijalle ja ilmapalloja riittää reilulle 200:lle.

Turussa esteettömyyspäivän tapahtuma pidetään nyt toista kertaa. Tempauksen järjestää Turun Seudun Invalidit ryLinkki avautuu uudessa välilehdessä yhdessä Turun kaupungin, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän vammaistyön ja Turun Seudun Vammaisjärjestöt TVJ ry:n kanssa.

Helppo liikkua -esteettömyysviikon takana on Invalidiliitto ja viikon tapahtumia järjestetään eri puolilla Suomea. Tänä vuonna Helppo liikkua -viikon teemana on ”Yhdenvertaista palvelua kaikille”.

Tapahtuma facebookissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Helppo liikkua -viikko verkossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 14.5.2019 / MV)

2019-05-14 13:18:00.0