Neuvova Raharenki päivystää 13. toukokuuta

Kamppailetko taloutesi kanssa? Huolettaako sinua, miten selviydyt maksuista? Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän diakoniakeskuksessa toimivat vapaaehtoiset Raharengit voivat olla apunasi silloin, kun talous pistää kovasti kampoihin.

Kolikoita kämmenellä.

Raharengeiltä saa neuvoja raha-asioiden hoitamiseen. He kuuntelevat ja selvittävät tilannetta yhdessä neuvonkysyjän kanssa.

Raharenkitoiminta on vapaaehtoisten antamaa maksutonta neuvontaa talous- ja velka-asioissa. Yhdessä vapaaehtoisen kanssa voi esimerkiksi käydä läpi tuloja ja menoja, miettiä maksusuunnitelmaa veloille ja pohtia, miten omassa tilanteessa pääsisi parhaiten eteenpäin. Yhdessä pohtimalla voit ehkä estää sen, että ongelma ei kasva suureksi.

Raharengit ovat saaneet tehtävään koulutuksen ja ovat vaitiolovelvollisia. Vapaaehtoiset Raharengit eivät myönnä taloudellisia avustuksia, vaan ainoastaan opastavat ja neuvovat eteenpäin.

Raharengille varataan yleensä aika etukäteen, mutta maanantaina 13. toukokuuta Raharengeillä on Diakoniakeskuksessa neuvontapäivystys, jolloin Raharenkiä voi tulla tapaamaan ilman erillistä ajanvarausta. Neuvontapäivystykseen voi ottaa mukaan papereita, jotka selventävät taloudellista tilannetta.

Osoitteessa www.vapaaehtoistyo.fi/turku voi milloin tahansa jättää yhteydenottopyynnön raharengille.

Raharenkien neuvontapäivystys Diakoniakeskuksessa (Puutarhakatu 22, sisäänkäynti sisäpihalta) maanantaina 13.5. klo 14-16. Neuvontapäivystyksen aikana tapaamisen kesto on korkeintaan 30 minuuttia. Tarvittaessa varataan aika pidempään työskentelyyn.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 8.5.2019 / MV)

Thu May 09 13:49:00 EEST 2019