Henrikinseurakunnan kirkkoherraehdokkaat paneelissa

Henrikinseurakunnan kirkkoherraehdokkaiden vaalipaneeli pidetään sunnuntaina 5. toukokuuta klo 18 - 20 Henrikinkirkolla, Peltolantie 2. Tervetuloa!

Henrikinseurakuntaan valitaan uusi kirkkoherra 22. toukokuuta. Kirkkoherran valitsee välillisellä vaalilla Henrikinseurakunnan seurakuntaneuvosto.

Välillistä vaalia varten tuomiokapituli on antanut ehdokkaista lausunnon, jossa on todettu heidän kelpoisuutensa ja arvioitu heidän taitonsa ja kykynsä virkaan.

Entinen kirkkoherra Heikki Mäntylä jäi eläkkeelle vuoden 2018 lopussa.

Virkaa hakeneet viisi ehdokasta osallistuvat seurakuntalaisille suunnattuun, kaikille avoimeen paneeliin sunnuntaina. Tule kuulemaan ehdokkaiden mielipiteitä sinulle tärkeistä asioista ja esittämään kiperiä kysymyksiä! Puheenjohtajana paneelissa toimii Kaarinan seurakunnan kirkkoherra, lääninrovasti Ville Niittynen.

Viisi kandidaattia ovat:

• Jari Laaksonen, kappalainen, Maarian seurakunta
  • Riku Laukkanen, kirkkoherra, Loimaan seurakunta
  • Marith Leppäkari-Lindberg, kappalainen, Maskun seurakunta
  • Lasse Mustonen, kappalainen, Martinseurakunta
  • Pauliina Uhinki-Suominen, kappalainen, Liedon seurakunta

Henrikinseurakunta on Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän kuudenneksi suurin seurakunta ja sen alueeseen kuuluvat Luolavuori, Ilpoinen, Ispoinen, Koivula-Harittu, Katariinanlaakso, Petrelius, Vasaramäki ja Lauste. Seurakuntaan kuului vuoden lopussa 14 809 jäsentä.

Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

Henrikinkirkon kuva Timo Jakonen.

(Henrikinseurakunnan viestintä /HK, seurakuntayhtymän viestintä/ PH 3.5.2019)

Fri May 03 16:04:00 EEST 2019