Äitiä muistetaan kirkoissa ruusuilla

Äitienpäivää juhlistetaan useissa Turun ja Kaarinan kirkoissa jakamalla äideille ruusut jumalanpalveluksen yhteydessä.
Punainen ruusu lähikuvassa

Ruusuja jaetaan Piikkiön, Mikaelin, Pyhän Katariinan, Maarian ja Varissuon kirkoilla. Varissuolla sekä Kaarinan kirkossa on lisäksi tarjolla äitienpäivän täytekakkukahvit.

Äitejä – ja kaikkia muita musiikin ystäviä – hemmotellaan myös hyvällä musiikilla. CCI-poikakuoro järjestää perinteisen äitienpäiväkonsertin Maarian kirkossa klo 15. Konsertissa esiintyvät kaikki CCI:n ryhmät eli muskarilaiset, koulutuskuorolaiset ja pääkuorolaiset. Konserttiin on vapaa pääsy. Samoin klo 15 on Pyhän Katariinan kuoron kevätkonsertti Pyhän Katariinan kirkossa. Kuoroa johtaa kanttori Markku Lautjärvi. Konserttiin on vapaa pääsy, käsiohjelma maksaa 5 euroa.

Lapset puolestaan pääsevät tekemään äitienpäivälahjoja Hepokullan seurakuntatalolla maanantaina 6.5. klo 17.30–19. Luvassa on monenlaisia helmitöitä, joista voi tehdä äidille tai äidin kanssa esimerkiksi koruja, avaimenperiä ja liskoja. Äitienpäiväaskarteluun tulee ilmoittautua etukäteen Milka Puntolle, milka.punto@evl.fi, jotta tarvikkeita osataan varata riittävästi.

Ainakin Henrikinkirkon, Mikaelinkirkon ja Varissuon äitienpäivänmessuissa muistetaan esirukouksessa myös niitä, joiden toive lapsesta on jäänyt täyttymättä.

CCI:n äitienpäivän konsertti Maarian kirkossa su 12.5. klo 15.
Pyhän Katariinan kuoron konsertti Pyhän Katariinan kirkossa su 12.5. klo 15.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 3.5.2019 / AH)

Fri May 03 09:42:00 EEST 2019