Romantiikan ja barokin helmiä Turun tuomiokirkossa

Toukokuun toisena viikonloppuna Tuomiokirkossa on kuultavissa elämyksellistä musiikkia, kun perjantaina 10.5. klo 19 CCA-kuoro esittää Johannes Brahmsin Ein deutsches Requiem –kuoroteoksen, kun taas lauantaina 11.5. iltamessussa klo 18 kuullaan François Couperinin Messe pour Les Convents –urkuteos.

Ein deutsches Requiem on Brahmsin suurtyö, sielunmessu, jonka hän sävelsi enemmänkin elävien lohduksi kuin kuolleiden muistoksi. Tyypillisistä sielunmessuista poiketen teos ei pohjaudu latinankieliseen tekstiin, vaan Martti Lutherin raamatunkäännöksiin. CCA-kuoron lisäksi konsertissa esiintyy sopraanosolistina Reetta Haavisto ja baritonisolistina Samuli Takkula.

Lauantai-iltana Turun tuomiokirkon urkuri Markku Hietaharju esittää viikkomessun yhteydessä toisen kahdesta ranskalaisen barokkisäveltäjän François Couperinin säveltämästä messusta. Messe pour Les Convents –teos on yleisesti luettu barokkiajan urkumessujen parhaimmistoon. Messussa tekstejä laulamassa on Schola Cantorum Aboensis, liturgina toimii Mika Mäntyranta.

Perjantaina 10.5. klo 19, CCA-kuoro esittää Johannes Brahmsin Ein deutsches Requiem –teoksen. Liput 19,50 € / 11,50 € lippu.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lauantaina 11.5. klo 18, François Couperin: Messe pour Les Convents –iltamessu. Urkurina Markku Hietaharju, kuoro Schola Cantorum Aboensis, liturgi Mika Mäntyranta. Vapaa pääsy.

2019-05-02 09:13:00.0