Ensi tiistaina käynti Turun tuomiokirkossa on lasten leikkiä

MLL:n Leikkipäivä 7.5. klo 10-15 Turun tuomiokirkossa
Tuomiokirkon keinulampaisto valmiina palvelukseen

Kuva: Eeva-Kaisa Ahlamo

MLL:n valtakunnallinen leikkipäivä saapuu leikittämään kaikenikäisiä lapsia Turun tuomiokirkkoon tiistaina 7.5. klo 10-15. Kansallispyhäkköön rakentuu leikkipisteitä, joissa pääsee tutustumaan kirkkoon lasten silmin.

Pormestarin kuorissa pääsee etsimään kissantassunjälkien karkoittamia hiiriä, kun taas Agricolan patsaalla voi harrastaa virkistävää kirjainjumppaa. Agricolan kappelissa saa tutustua lasten alttarikaappiin ja Tuomiokirkon keinulampaiston tarjoamaan kiikkuviihdykkeeseen. Kirkon yksityiskohtia tutkailtuaan voi lopulta hiljentyä satujen maailmaan Kaarina Maununtyttären kappelilla.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton ideoima Leikkipäivä on valtakunnallinen tapahtuma, jonka puitteissa järjestetään useita tapahtumia ympäri maata. Leikkipäivä kutsuu aikuisia ja lapsia viettämään kiireetöntä aikaa yhdessä leikkien ja kannustaa ihmisiä heittäytymään leikin vietäväksi.

Leikkipäivä Turun tuomiokirkossa tiistaina 7.5. klo 10-15. Vapaa pääsy.

(Tuomiokirkkoseurakunnan viestintä 30.4.19/Eka)

2019-04-30 10:34:00.0