Vappuviikko hellii musiikin ystäviä Mikaelinkirkossa

Mikaelinkirkossa konsertoidaan vappuviikolla kahteen otteeseen. Vapunpäivän perinteisen urkukonsertin lisäksi torstaina kirkossa esiintyy laulaja Rami Tapper muusikkoystävineen.
Mikaelinkirkon urut

Kanttori Marko Hakanpään vapunpäivän urkukonsertissa klo 14 on tarjolla sellaistakin musiikkia, jota ei yleensä kuule uruilla esitettynä. Vajaan tunnin kestävässä tilaisuudessa kuullaan kauniita, iloisia ja jazzahtaviakin kappaleita, joista monille tuttuja ovat muun muassa I Am Sailing ja You Raise Me Up. Ohjelmassa on myös Mikaelinkirkon uruille ja Hakanpäälle sävelletyt teokset italialaiselta Grimoaldo Macchialta ja englantilaiselta teatteriurkurilta Joyce Alldredilta.

Torstai-iltana 2.5. klo 18 alkaen kirkossa tunnelmoidaan lauluja hiljaiselta kylätieltä, kun muusikot Rami Tapper, Harry Lindström ja Ilppo Ainola esiintyvät yhteiskonsertissa. Suurten siipien suojassa -konsertin ohjelmistossa on monipuolista hengellistä musiikkia kantrista virsiin.

Molempiin tilaisuuksiin on vapaa pääsy, torstain konsertissa ohjelman voi ostaa ovelta 10 euron hintaan.

Vapunpäivän iloinen urkukonsertti ke 1.5. klo 14.00
Suurten siipien suojassa – lauluja hiljaiselta kylätieltä to 2.5. klo 18.00–19.30
Mikaelinkirkossa (Puistotie 16, Turku)

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 25.4.2019 / RK)