Vappuetkot lapsille ja lapsenmielisille Piikkiössä

Piikkiön seurakunnassa otetaan varaslähtö vappuun, kun keskiviikkona 24.4. kello 17-19.30 Piikkiön seurakuntakeskuksessa järjestetään jo perinteeksi muodostunut perhetapahtuma vappuhulinoiden tunnelmissa.
Vappupalloja.

Seurakunnan kanssa tapahtumaa on järjestämässä Tammipartio. Vappuetkot on suunnattu perheille, joissa on kouluikäisiä tai sitä nuorempia lapsia.

Ohjelmassa on muun muassa kasvomaalausta, ilmapalloeläinten muotoilua, keppihevosrata, pihapelejä ja katuliitutaidetta. Tapahtumassa pääsee kokeilemaan myös boffaus-miekkailua. Boffaus on pehmomiekoilla tapahtuvaa leikkimielistä kisailua, jossa vastustajaa koitetaan saada tippumaan pois pelistä osumalla joko käsiin tai jalkoihin. Paikalla on lisäksi kaverikoiria, joita saa luvan kanssa helliä ja rapsutella. Osa koirista ilahduttaa perheen pienimpiä lapsia ensimmäisen tunnin ajan koiravaljakkoajelulla.

Vappuetkoille kannattaa tulla viettämään aikaa ja kokemaan elämyksiä yhdessä perheen kanssa.

Tapahtumaa on aina vietetty mukavassa ja rennossa tunnelmassa, jossa arjen kiireet voi hetkeksi heittää syrjään ja riemuita lasten iloisista ilmeistä ja naurusta, kertoo Piikkiön seurakunnan nuorisotyöntekijä Riikka Saloranta.

Tapahtuman kahvilatuotto menee Yhteisvastuukeräykselle, muuten ohjelma on perheille maksutonta.

Vappuetkot keskiviikkona 24.4.2019 kello 17-19.30 Piikkiön seurakuntakeskuksessa osoitteessa Hepojoentie 4.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 15.4.2019 / JK)

2019-04-18 10:12:00.0