Punainen laulukirja kannesta kanteen

Kaarinan kirkolla palaa valot läpi yön, kun innokkaat laulajat kokoontuvat sinne Veisujen yöhön perjantaina 26.4. Tapahtumassa lauletaan kaikki Nuoren seurakunnan veisukirjan 2015 laulut kannesta kanteen eli yhteensä 130 laulua.
nuoren_seurakunnan_veisuja_2015_nettiin_S.jpg

Tilaisuus alkaa klo 18, mukaan laulamaan voi tulla oman aikataulunsa mukaan. Yöksi ovet suljetaan, joten viimeiset laulajat pääsevät sisälle klo 21. Koko kirja saadaan veisattua arviolta aamukolmeen mennessä. Illan ja yön aikana pääsee verestämään riparimuistoja ja laulamaan muun muassa tuttuja klassikoita Lapsuuden usko, Tuu mun vaimoksein ja Kahden maan kansalainen.

Nuoren seurakunnan veisukirja eli Punainen laulukirja on erityisesti rippikouluissa käytetty kristillisten laulujen kokoelma. Ensimmäinen Punainen laulukirja julkaistiin vuonna 1970, jonka jälkeen uusia painoksia on julkaistu viiden vuoden välein. Tuorein eli kymmenes painos julkaistiin vuonna 2015.

Jos suuta kuivaa tai nälkä alkaa vaivata, ostoksia voi tehdä kahvilassa, jonka tuotto menee Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

(Seurakuntayhtymän viestintä 22.4.2019/ MS)

Mon Apr 22 08:00:00 EEST 2019