Pro Notre Dame -konsertti Turun tuomiokirkossa keskiviikkoiltana

Turun tuomiokirkossa esitetään Mozartin Requiem tulipalossa pahoin vaurioituneen Pariisin Notre Damen katedraalin hyväksi. Konsertti on keskiviikkona 17.4.2019 klo 21.30.
Kuvassa Notre Damen katedraali.

Pro Notre Dame -konsertin suojelijana toimii arkkipiispa Tapio Luoma, joka on myös konsertissa läsnä.

Konsertin tuotto menee lyhentämättömänä maailmanlaajuiseen Notre Damen uudelleenrakennusrahastoon. 20 euron hintaisia pääsylippuja on saatavilla tiistaina ja keskiviikkona klo 9-18 kirkosta ja keskiviikkona myös klo 21 lähtien eli puoli tuntia ennen konserttia. (Halutessaan lipusta voi maksaa enemmän.)

Tuomiokirkkoseurakunnan kanttori Anu Åberg ja urkuri Markku Hietaharju saivat nopeasti kokoon Turun muusikkoyhteisön jäsenistä koostuvan joukon. Soittajia ja laulajia on useista kuoroista ja orkestereista. Solistit ovat Kaisa Takkula, sopraano, Kristina Raudanen, altto, Mikko Salakari, tenori, Jukka Pietilä, basso ja Mikko Laiho, basso. Musiikin johdosta vastaa Anu Åberg. Kaikki muusikot esiintyvät korvauksetta.

Pro Notre Dame -konsertti, Mozartin Requiem, keskiviikkona 17.4.2019 klo 21.30 Turun tuomiokirkossa. Lippuja hintaan 20 (+) euroa saatavilla kirkosta ti ja ke klo 9-18 ja ke 17.4. klo 21 lähtien. Sisäänpääsy kirkkoon ennen konserttia keskiviikkona aikaisintaan klo 21. Tuotto lyhentämättömänä Notre Dame -katedraalin uudelleenrakennusrahastoon.

(Seurakuntayhtymän viestintä 16.4.2019/ PH)

2019-04-16 14:14:00.0