Runot ja musiikki kuljettavat läpi kirkkovuoden

Orastavaa –runo –ja musiikkitapahtuma johdattelee kuulijansa kirkkovuoden pyhäpäivien raamatun teksteihin Henrikinkirkolla palmusunnuntaina 14.4. kello 15.
Narsissit.

Rovasti Pirjo Vahtolan kirjoittamia runoja lausuvat Turun Lausuntakerhosta Maaret Perälä, Sirkka Vepsä ja Pirjo Vahtola. Esitykset ohjaa Maaret Perälä.

Noin tunnin mittainen esitys alkaa palmusunnuntaista ja siihen liittyvistä evankeliumin kertomuksista, ja kulkee pääsiäisen kautta muun muassa helluntaihin ja Pyhän Kolminaisuuden päivään. Sitten ollaankin pian taas uuden kirkkovuoden alussa joulussa ja loppiaisessa.

- Kirkkovuoden päättymisen aiheita peilaa esimerkiksi runo Siankärsämön ja ruokohelpin evankeliumi, Vahtola kertoo.

Runojen ja musiikin myötä ympyrä sulkeutuu ja ollaan taas paastonajan lopussa.

Tapahtumassa esitettävä musiikki kertaa tai tuo lisää jotain sen pyhäpäivän teemaan, johon se liittyy. Runojen lomassa musiikista vastaa gospelhenkisiä lauluja tulkitseva laulu –ja sotinyhtye The Blond Aleksandra, jossa ovat mukana Auni Frantti, Varpu Ruohonen ja Lasse Vahtola. Tapahtumaan osallistujat pääsevät mukaan musiikin toteuttamiseen, sillä tilaisuudessa lauletaan kolme tuttua virttä.

- Tapahtuma on elämys, siinä on vastaanotettavaa niin silmälle, korvalle kuin sydämelle ja järjelle. Tämä on hyvä tapa aloittaa pääsiäinen, sillä se liittää pääsiäisen tapahtumat koko kirkkovuoteen, ja kertoo Jeesuksen elämästä ja opetuksista, Vahtola valottaa runotapahtuman sisältöä.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Vapaaehtoinen ohjelmamaksu 5 euroa menee lähetystyön hyväksi Suomen Lähetysseuran kautta.

Orastavaa runo –ja musiikkitapahtuma Henrikinkirkolla osoitteessa Peltolantie 2 palmusunnuntaina 14.4. kello 15-16.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 9.4.2019 / JK)

Tue Apr 09 13:38:00 EEST 2019