Ekopaasto alkaa tänään

Paastonaika alkaa tänään tuhkakeskiviikkona ja jatkuu pääsiäiseen saakka, ja Ekopaasto on yksi vaihtoehto viettää sitä. Ekopaastossa innostetaan suomalaisia liittymään pääsiäispaastoon tavalla, joka osaltaan auttaa myös hillitsemään ilmastonmuutosta
Seesteinen järvi. Ekopaaston teemakuva.

Ekopaasto-kampanja toteutetaan verkossa. Sosiaalisen median eri kanavissa kannustetaan ihmisiä paastoamaan ja käsitellään ympäristötunteita.

Tänä vuonna evankelis-luterilaisen kirkon Ekopaasto-kampanjassa ovat mukana Äidin puheenvuoro -vlogista tuttu Inari Fernández sekä Aamukahvilla-blogia kirjoittava Henriikka Simojoki. Vuosittaisessa ilmastokampanjassa ihmisiä haastetaan tekemään oma paastolupaus ja jakamaan se somessa Ekopaasto-aihetunnisteella. Myös Fernández ja Simojoki tekevät omat paastolupauksensa.

Ekopaasto on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kampanja, jossa on vuosien aikana painotettu erilaisia ympäristöteemoja kristillisestä näkökulmasta sekä luterilaista paastoperinnettäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lisätietoja sekä ympäristötunteiden käsittelyn viikkomateriaalit osoitteessa ekopaasto.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Ekopaasto InstagramissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, FacebookissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Twitterissä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

(Kirkon viestintä, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 6.3.2019)

Wed Mar 06 08:52:00 EET 2019