Naistenpäivän muotinäytös vaateapu Karderoopin hyväksi

Diakoniakeskuksen vaateapu Karderoopi järjestää 8. maaliskuuta yhteistyössä yritysten kanssa muotinäytöksen, jossa malleina toimivat vapaaehtoiset. Illan päättää Joel Hallikaisen konsertti Rakkautta etsimässä. Muusta musiikista vastaa SUMU Big Band. Hankkimalla lipun voi tukea vähävaraisia ja nauttia muotinäytöksestä ja konsertista.
Kuvassa kolme naista ja vaatteita.

Vaatteita Sannin päälle sovittamassa Aira Kuvaja (vas.) ja Anita Halmesmaa. Kuva Timo Jakonen

Tempauksella kerätään rahaa vaikeassa elämäntilanteessa olevien diakonia-asiakkaiden hyväksi. Tuotolla hankitaan sellaisia kenkiä ja vaatteita, joita avustusten kautta ei saa.

Muotinäytös pidetään seurakuntien toimitalon juhlasalissa (Eerikinkatu 3, 2. krs., Turku) perjantaina 8.3. klo 17.30. Kymmenen euron hintaisia lippuja on saatavilla seurakuntien toimitalon aulasta, Eerikinkatu 3 tai Karderoopista, Kaarlentie 2. Lippuja on saatavilla rajoitetusti myös paikan päältä tai soittamalla p. 040 3417 486.

Muotinäytöksen asukokonaisuudet ja asusteet ovat seuraavista liikkeistä: Marilyn, Sibbes, Pieni kauppa, Optimaari, Dama Design ja MyOlsson. Asukokonaisuuksia on myös Karderoopista, josta vapaaehtoistyöntekijä Anita Halmesmaa on niitä poiminut. Mallien meikeistä ja kampauksista vastaavat Mary Kay ja Pin-ups United. Tarjoilu järjestetään yhteistyössä Shams falafel -yrityksen kanssa.

Ohjelma alkaa 8.3. klo 17.30 alkumaljoilla ja cocktail-tarjoilulla. Klo 18.30 on muotinäytös, jonka musiikista huolehtii SUMU Big Band. Tämän jälkeen, noin klo 19, on vuorossa Joel Hallikainen kitaroineen.

Siistejä arkivaatteita tarvitaan

Onko kaapeissasi sinulle turhia, siistejä ja ehjiä vaatteita? Diakoniakeskuksen vaateapu Karderoopi kaipaa jatkuvasti hyväkuntoisia ja puhtaita naisten ja miesten perusvaatteita. Erityisesti isokokoista vaatteista on pula.

Karderoopi ei ole kaikille avoin, vaan sinne tullaan asiakkaiksi Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän seurakuntien diakoniatyöntekijöiden antaman vaate- tai kotitalousosoituksen kautta. Karderoopi auttaa heitä, joiden rahat eivät tahdo riittää elämiseen - niin perheellisiä kuin yksineläviä, kaiken ikäisiä turkulaisia ja kaarinalaisia. Karderoopista saa vaatteiden lisäksi myös astioita ja kodin tekstiilejä, lakanoita, peitteitä, mattoja ja verhoja.
Karderoopista saa vaateapua oman seurakunnan diakoniatyöntekijän kautta. Karderoopin palveluja tarvitsevat niin yksinelävät kuin perheet ja asunnottomat.

Lahjoituksia voi tuoda Karderoopiin, Kaarlentie 2, Turku, sen aukioloaikoina tiistaista torstaihin klo 11−15 ja joka kuukauden viimeisenä keskiviikkona eli keväällä 27.2., 27.3., 24.4. ja 29.5. myös klo 15−17. Kesällä Karderoopi ei ole iltaisin auki.

Karderoopin lahjoitustilanne on nyt helmikuussa seuraava: lahjoituksena otetaan vastaan ehjiä ja puhtaita, kuluvan pukeutumiskauden perusvaatteita, ja erityisesti naisten ja miesten talvikenkiä. Sen sijaan juhlavaatteita, kuten miesten pukuja tai puvuntakkeja, miesten kauluspaitoja, naisten jakkuja tai alle 140-senttisiä lastenvaatteita ei tällä hetkellä voida ottaa vastaan.  Kaikkia kodintekstiilejä tarvitaan, mutta eniten kysyntää on vuodevaatteille ja pyyhkeille. Karderoopiin voi myös tuoda kodintarvikkeita ja astioita, erityisesti paistinpannuja ja muita ruuanvalmistusastioita. Varastotilat ovat rajalliset, siksi hyvin suuria määriä ei voida kerralla ottaa.

Kun haluat tuoda Karderoopiin lahjoituksen, soita aina etukäteen ja kysy tilanteesta.

(Seurakuntayhtymän viestintä 21.2.2019 / PH)

Thu Feb 21 15:09:00 EET 2019