Koe pelaamisen riemua Skanssin Skappelissa

Seurakunnat järjestävät lauantaisin 23.2., 2.3. ja 9.3. kello 12–15 Skanssin Skappelissa toiminnallisia yhden vanhemman perheille tarkoitettuja Let´s Play -iltapäiviä, joissa voi ostosten lomassa pelailla erilaisia lautapelejä tai tulla paikan päälle vain hengailemaan, leikkimään, piirtämään tai syömään omia eväitä.
Skappelin logo

Peli-iltapäivät on tarkoitettu perheen kaikenikäisille lapsille ja aikuisille. Pelin huumaa ja jännitystä voi kokea niin Aliaksen, Afrikan tähden, Mucca Pazzan, Rocodilen kuin monien muiden lautapelien seurassa. Halutessaan voi tuoda mukanaan myös oman pelin, jota haluaa pelata isommalla joukolla. Aikataulu peli-iltapäivissä on vapaamuotoinen, pelaamaan voi poiketa kun itselle parhaiten sopii.

Osallistujille halutaan tarjota yhdessäoloa, hyvää mieltä ja uusia tuttavuuksia.

"Pelailu itsessään on mukavaa ja kehittää monenlaisia taitoja. Jos lautapelit innostavat niin useisiin peleihin tarvitaan vähän enemmän ihmisiä kuin omassa perheessä saattaa olla. Nyt pääsee kokeilemaan myös isomman joukon pelejä ja tutustumaan uusiin ihmisiin", kertoo Martinseurakunnan diakoniatyöntekijä Noora Nurmi.

Yhden vanhemman perheiden taloustilanne saattaa usein olla tiukka. Heille halutaan tarjota yhteistä tekemistä ja virkistystoimintaa ajatellen erityisesti pienituloisia ja yksin arjen vastuun kantavia.

"Jos vaikkapa lapset eivät asu vakituisesti vanhemman luona, kotona saattaa olla tilan ahtautta ja on helpompi lähteä kauppakeskukseen viettämään yhteistä aikaa", Nurmi sanoo.

Peli-iltapäivissä on mukana myös seurakuntien työntekijöitä pelailemassa, kahvittamassa ja jutustelemassa. Heiltä saa halutessaan tietoa seurakunnan muusta toiminnasta ja diakoniatyön tukimahdollisuuksista.

Maksuttomat Let´s Play -peli-iltapäivät Skanssin 2. kerroksen Skappelissa lauantaisin 23.2., 2.3. ja 9.3. kello 12–15. Skappeli on Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän tila perheille kauppakeskus Skanssissa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 21.2.2019 / JK, RK)

Thu Feb 21 11:15:00 EET 2019