Yhteisvastuun kulttuuriviikonlopussa Tomi Metsäketo ja runoja koulutieltä

Tulevana viikonloppuna musiikin, runouden ja Yhteisvastuun ystäviä hellitään kahden tapahtuman voimin: lauantaina 9.2. Mikaelinkirkossa konsertoi tenori Tomi Metsäketo ja sunnuntaina 10.2. Raunistulan seurakuntatalolla kuullaan runoja ja musiikkia Koulutie-teemalla. Kummankin tapahtuman tuotto menee Yhteisvastuukeräykselle.

Tomi Metsäketo betoniseinän edessä.

Tomi Metsäkedon konsertti alkaa Mikaelinkirkossa klo 17. Metsäketoa säestää pianisti Jukka Nykänen ja duetoissa hänen rinnallaan esiintyy Mikaelinseurakunnan kanttori, sopraano Silvia Koski. Ohjelmaan kuuluu klassisia kauniita sävelmiä kuten Celine Dionin ja Andrea Bocellin duettona tunnettu The Prayer. Konsertin hinta on 22,50 €. Lippuja voi ostaa etukäteen Lippupisteeltä sekä kirkon ovelta ennen konsertin alkua. Ovella lippuja on myynnissä rajallinen määrä.

Sunnuntaina klo 15 Raunistulan seurakuntatalolla lausuntataiteilija Riitta Vasenkarin ja musiikinopettaja Arja Lyly yhdistävät voimansa runo- ja musiikkiesityksessä, jonka teemana on Yhteisvastuukeräystä mukaillen Koulutie – ”Enkö mä hautaan asti myös koululainen lie”. Esityksessä kuullaan runoja ja lauluja mm. Aale Tynniltä, Bo Carpelanilta, Leena Krohnilta, Anna-Mari Kaskiselta ja Arja Lylyltä. Esityksessä on mukana myös nuoria musiikinopiskelijoita Turun NMKY:n musiikkiopistosta ja Turun Konservatoriosta. Tilaisuuden ohjelma on 10 € ja se sisältää kahvitarjoilun.

Yhteisvastuukeräys tukee tänä vuonna lasten ja nuorten koulutusta Suomessa ja maailmalla.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 6.2.2019 / AH)

Wed Feb 06 12:59:00 EET 2019