Mikaelinkirkossa puhutaan sunnuntai-iltana päihteistä

Vakavasta kansanterveydellisestä ongelmasta eli päihteiden käytöstä puhutaan Kirkko kohtaa -illassa 3.2. klo 18.
Mikaelinkirkko, kuva Jussi Vierimaa_2_S.jpg

Mikaelinkirkon kaunis kirkkosali. Kuva Jussi Vierimaa.

Mikaelinkirkossa järjestetään sunnuntaina 3.2. klo 18 Kirkko kohtaa -ilta, jonka aiheena on päihteet. Vastaavia teemallisia iltoja järjestettiin jo syksyllä.

Illassa keskustellaan avoimesti päihderiippuvuuksista ja haastatellaan ihmisiä, jotka ovat selvinneet päihteiden viidakosta.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tilaston mukaan esimerkiksi alkoholin kulutus oli vuonna 2017 jokaista 15 vuotta täyttänyttä suomalaista kohti 10,3 litraa sataprosenttista alkoholia.

Mukana illassa on Happotesti-kirjan kirjoittaja Kalle Lähde, ex-vanki Jarkko Lassila sekä kokemusasiantuntija Janne Romu.

Haastattelua johdattelee kirkkoherra Jouni Lehikoinen sekä muusikko Jippu, joka myös lauluillaan johdattelee illan haasteelliseen aihepiiriin. Tilaisuuden kesto on 1,5 tuntia ja sinne on vapaa pääsy.

Kirkko kohtaa -ilta sunnuntaina 3. helmikuuta klo 18, Mikaelinkirkko, Puistokatu 16.

(Seurakuntayhtymän viestintä 1.2.2019 / PH)

Fri Feb 01 18:31:00 EET 2019