18. Yhteisvastuulentopalloturnaus pelataan Littoisissa lauantaina

Järjestyksessään 18. Yhteisvastuulentopalloturnaus järjestetään lauantaina 2.2.2019 Littoisten monitoimitalon liikuntahallissa. Turnaus avataan klo 9.15.
Lentopalloturnaus vuonna 2015. Kuva Timo Jakonen.

Turnaukseen osallistuu 14 joukkuetta Varsinais-Suomen ja Uudenmaan alueilta. Kauimmainen joukkue tulee Etelä-Pohjanmaan puolelta Kristiinankaupungista. Turnauksessa on kaksi kuntosarjaa sekä kilpasarja.

Turnauksen avaa arkkipiispa Tapio Luoma ja tuotto menee valtakunnalliseen Yhteisvastuukeräykseen.

Suomessa vuoden 2019 yhteisvastuuvaroin tuetaan vähävaraisten lasten ja nuorten opiskelua esimerkiksi avustamalla maksullisten opiskeluvälineiden hankinnassa Kirkon diakoniarahaston kautta. Lisäksi diakoniarahaston avustuksilla tuetaan taloudellisesti eri syistä vaikeassa tilanteessa eläviä ihmisiä.

Ulkomailla yhteisvastuuvaroin autetaan katastrofien ja konfliktien aiheuttamissa hätätilanteissa pahiten kärsineitä ihmisiä, tänä vuonna erityisesti nuoria. Keräysvaroin tuetaan koulunsa keskeyttämään joutuneiden oppilaiden paluuta takaisin kouluun, jaetaan koulu- ja hygieniatarvikkeita sekä autetaan koulumaksuissa. Syrjäseuduille koulutetaan lisää päteviä opettajia ja rakennetaan turvallisia kouluja. Avun vie perille Kirkon Ulkomaanapu.

Yhteisvastuukeräyksestä saa lisätietoja osoitteesta yhteisvastuu.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Turnauksen tukijoita ovat muun muassa Kaarinan kaupunki, Raision Loimu ja Viking Line. Turnauksen järjestää Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän lentopallotoiminta.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 30.1.2019 / MV)

Wed Jan 30 13:39:00 EET 2019