Uskontotorilla on tilaa kysymyksille

YK:n Uskontojen ja katsomusten yhteisymmärryksen viikkoa vietetään helmikuun ensimmäisellä viikolla. Sen kunniaksi Varissuon Norssissa, Annikanpolku 9, järjestetään tiistaina 5.2. klo 17-20 Uskontotori, jonka yhteydessä voi jutella eri uskontojen edustajien kanssa ja etsiä vastauksia itseä kiinnostaviin kysymyksiin.
kalliala_netti_THUMB.jpg

Piispa Kaarlo Kalliala osallistuu Uskontorin yhteydessä järjestettävään paneelikeskusteluun.

Mukana Uskontotorilla on suuri joukko turkulaisia uskonnollisia toimijoita, kuten Suomen Mandaelaisten yhdistys, Turun Bahá'í-yhteisö, Turun Bosnjakien Islam-yhdyskunta, Turun Islamilainen yhdyskunta, Turun arkkihiippakunta ja Turun Katariinanseurakunta.

Klo 18 alkavassa paneelikeskustelussa on aiheena ”Kristinusko ja Islam - eväitä seuraavalle sukupolvelle”. Aiheesta keskustelemassa ovat sihteeri Afrah Al Bayaty (Turun Islamilainen Yhdyskunta), puheenjohtaja Alma Cosic (Dzemat Turku), nuorisotyönohjaaja Taru Heikkonen (Turun Katariinanseurakunta), pastori Antti Hirviniemi (Turun helluntaiseurakunta), piispa Kaarlo Kalliala (Turun arkkihiippakunta) ja opiskelija Amir Kheder. Puheenjohtajana paneelissa toimii Siirtolaisuusinstituutin toimitusjohtaja Tuomas Martikainen. Keskustelu käydään suomeksi.

Seurakuntien lastenohjaajat järjestävät tilaisuuden aikana ohjelmaa lapsille. Tarjolla on myös pientä purtavaa.

Tilaisuuden järjestävät Turun kaupunki, Turun arkkihiippakunta, Katariinanseurakunta ja Turun normaalikoulu. Vapaa pääsy.

(Seurakuntayhtymän viestintä 29.1.2019 / MS)

Tue Jan 29 18:26:00 EET 2019