Messy Church – tule messiin!

Hirvensalon kirkossa on sunnuntaina 27.1. klo 16 luento identiteetistä ja minäkuvasta. Uutta yhteisöllisyyttä on luvassa alkaen 3.2., kun Messy Church -toiminta alkaa.
Kirkkosali sisältä.

Kuva Hirvensalon kirkon kirkkosalista. Kuva Timo Jakonen

Iloa, naurua, yhdessä tekemistä, elämän jakamista. Yhteinen ruokapöytä, kummi ja mummo, lapsi ja aikuinen. Tätä kaikkea on luvassa Hirvensalon kirkossa tänä keväänä.  Ideana on tehdä kirkosta eri sukupolvien kohtaamispaikka.

• Mietimme, mikä voisi olla mukava tapa kohdata saarelaisia. Eiköhän se ole juuri kahvi- tai teekupposen äärellä. Siksi tuntuikin luontevalta avata kahvila kirkkoon, kertoo seurakuntapastori Liisa Kuusela.
  • Ystävänpäivänä klo 14−17.30 aukeaakin kirkkosalin takaosaan Ankkuri-kahvila, johon voi piipahtaa jutustelemaan tai vain istahtaa hetkeksi. Leluja löytyy varmasti. Ankkuri on avoinna ti ja pe 10−14. Avajaisissa on muun muassa esillä Wäinö Aaltosen koulun oppilaiden taidenäyttely ystävyys-teemasta.

Vauhdikkaampaa menoa on tarjolla kerran kuussa sunnuntaisin, kun on Messy Churchin aika.

• Messy Church on uusi, raikas ja elämää sykkivä tapa kokoontua yhteen eri sukupolvien kesken Suuren tarinan äärelle piirtäen, askarrellen, pelaten, joskus vaikka näytellen. Tilaisuuden päättää yhteinen syöminen, Kuusela sanoo.

Messy Church on ensimmäisen kerran sunnuntaina 3. helmikuuta klo 16−18. Silloin tehdään aikamatka kaiken alkuun.

Yhteisöllisyys ei ole pelkkää hauskan pitoa eikä elämän syvempiä kysymyksiä vältellä.  Suositut "Arvokas sellaisena kuin olet!" - luento- ja keskustelutilaisuudet jatkuvat. Sunnuntaina 27.1. klo 16 – 19 on vuorossa tilaisuuksien toinen kerta. Aiheena on Kuka minä olen? Identiteetistä ja minäkuvasta − Suojelevat ja rajoittavat rajat. Keskustelusarja johdattaa matkalle itsensä ja lähimmäisen ymmärtämiseen ja arvostamiseen sekä rohkaisee vapautumaan elämää sitovista taakoista.

Idean yhteiseen ruokapöytään ja uuteen toimintaan Liisa Kuusela toi Englannista, jossa hän vieraili viime keväänä. Yhteisöllisyys tekee tuloaan vahvasti myös Suomen kirkkoon, kun se Briteissä on jo vaikuttanut jo pidempään.

(Seurakuntayhtymän viestintä 25.1.2019 / PH)

Fri Jan 25 14:26:00 EET 2019