Tule kysymään kirkkohäistä häämessuille

Tulevana viikonloppuna 26.-27.1.2019 seurakuntayhtymän papit ja keskusrekisterin edustajat ovat sinua varten häämessuilla Logomossa Turussa. Kaikki mitä olet halunnut tietää kirkkohäiden järjestämisestä!
Kukat häämessuilla_THUMB.jpg

Häämessuilla seurakuntien henkilökunta odottaa sinua.

Milloin voi varata kirkon häitä varten? Voiko kirkossa järjestää häät, joissa olemme vain me kaksi, pappi ja todistajat? Entä mistä saa kanttorin? Sulhaseni ei kuulu kirkkoon, voimmeko silti mennä kirkossa naimisiin? Entä miten uusi nimilaki vaikuttaa?

Tule tulevana viikonloppuna 26.−27.1. klo 10−16 häämessuille tapaamaan pappia, niin saat kysymyksiisi vastauksen! Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymällä on Logomossa pidettävässä tapahtumassa osasto nro 27.

Osastolla päivystävät papit ja seurakuntayhtymän keskusrekisterin edustajat. Molempina messupäivinä, lauantaina ja sunnuntaina klo 11−11.30 on mahdollisuus kuulla luento kirkkohäiden käytännön järjestelyistä. Lauantaina luennon pitää kappalainen Anna Hälli Katariinanseurakunnasta ja sunnuntaina seurakuntapastori Kalle Toivo Kaarinan seurakunnasta.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymällä on lukuisia kirkkoja eri puolilla Turkua ja Kaarinaa. Valinnanvaraa löytyy keskiaikaisista kirkoista 1700-luvun kirkkoihin ja aivan moderneihin kirkkotiloihin, idyllisistä saaristokirkoista Suomen ainoaan katedraaliin. Oman vaihtoehtonsa tuovat meren äärellä sijaitsevat leirikeskukset, joista löytyy myös kirkkotila.

Häät-tapahtuma Turun Logomossa, Köydenpunojankatu 14, la ja su 26.−27.1. klo 10-16. Sisäänpääsy maksullinen.

Kuva Henri Kirkanen

Thu Jan 24 17:51:00 EET 2019