Snow Angel –teos kokoaa naiskuorot yhteen

Yksi parhaista tavoista saada itselleen hyvä joulumieli on kuunnella tunnelmallista joulumusiikkia.  Mieltä kohottavaa musiikkia on tarjolla Pyhän Katariinan kirkossa lauantaina 22.12. kello 18, kun yhteiskonsertissa esiintyvät kolmenkymmenen naisen kuorokokonaisuus ja pienemmät kokoonpanot sellon ja pianon säestämänä.
Pyhän Katariinan kirkko jouluasussa. Kuva Timo Jakonen.

Konsertissa esiintyvät Pöytyän kirkkokuoron naiset, Turun Naispoliisilaulajat, TTY:n naiskuoro Föriflikat, lauluyhtye Tuike sekä soitinyhtye, jossa soittavat sellisti Matti Moilanen ja pianisti Esa Moilanen. Kuoroja johtaa Helena Heimola.

Konsertin pääteos on kanadalaisen Sarah Quartelin viisiosainen teos Snow Angel, joka on sävelletty neliääniselle naiskuorolle ja sisältää myös kolme puheosuutta.

"Teoksen ideana on ylistää rakkautta, kauneutta ja sitä suunnatonta voimaa, jonka lapsen ääni voi tuoda tähän rauhattomaan maailmaamme", Helena Heimola kuvailee.

Lisäksi ohjelmistossa kuullaan tuttuja joululauluja kuorojen yhdessä ja erikseen esittäminä. Yhtenä konsertin kohokohtana Heimola mainitsee lauluyhtye Tuiken ja Turun Naispoliisilaulajien esittämä Walking in the Air. Muut laulut ovat pääasiassa anglo-amerikkalaiselta kielialueelta, mutta lauluja on myös Italiasta ja Ranskasta.

"Konsertin päätteeksi kuorot lähettävät yleisön matkaan viettämään joulujuhlaa irlantilaisen siunauksen sanoin ja sävelin. Uskon kuulijan tuntevan iloa ja kiitollisuutta siitä, että saamme jälleen viettää Vapahtajamme syntymän juhlaa", Heimola sanoo.

Snow Angel –joulukonsertissa lauantaina 22.12. klo 18 Pyhän Katariinan kirkossa (Kirkkotie 46) esiintyvät Pöytyän kirkkokuoron naiset, Turun Naispoliisilaulajat, TTY:n naiskuoro Föriflikat, lauluyhtye Tuike sekä soitinyhtye, jossa soittavat sellisti Matti Moilanen ja pianisti Esa Moilanen. Kuoroja johtaa Helena Heimola. Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelma 10 euroa

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 19.12.2018 / JK)

Wed Dec 19 10:45:00 EET 2018