Joulunpyhinä mahdollisuus hiljentymiseen ja yhteislauluun

Joulupäivänä ja tapaninpäivänä Turun ja Kaarinan kirkot täyttyvät jumalanpalveluksista. Joululaulujakin pääsee vielä veisaamaan, erityisesti tapaninpäivänä.
Jouluaamun kirkko

Kuva: Timo Jakonen

Perinteiset jouluaamun 25.12. jumalanpalvelukset alkavat klo 6 Maarian kirkossa, klo 7 Tuomiokirkossa, Pyhän Katariinan ja Kuusiston kirkossa, klo 8 Mikaelin-, Martin-, Piikkiön, Paattisten ja Kakskerran kirkossa sekä klo 9 Henrikin-, Varissuon ja Kaarinan kirkossa. Åbo svenska församlingin ruotsinkielisiä joulukirkkoja vietetään Tuomiokirkossa ja Kuusiston kirkossa klo 8.30.

Aamu-unisemmat voivat suunnata klo 10 alkaviin jumalanpalveluksiin Runosmäen seurakuntatalolle, Uittamon seurakuntakodille tai Turun linnan kirkkoon, jossa tilaisuuden järjestämisestä vastaa Mikaelinseurakunta. Samaan aikaan alkaa myös Tuomiokirkon koko perheelle suunnattu messu. Suikkilan seurakuntakodin joulukirkkoa vietetään klo 12 alkaen.

Joululaulujen ystävät voivat tempautua yhteislauluun myös aaton jälkeen. Joulupäivänä klo 16 lauletaan hartaita ja tunnelmallisia joululauluja Henrikinkirkossa. Konserttielämyksistä nauttivien kannattaa lähteä Tuomiokirkkoon, jossa kuullaan jouluyön musiikkia suomeksi klo 21 ja ruotsiksi klo 23.

Tapaninpäivänä 26.12. joululaulut soivat messujen musiikkina. Tapaninpäivän joululaulumessuun hiljennytään klo 10 Pyhän Katariinan kirkossa, klo 12 Varissuon kirkossa, klo 17 Maarian ja Kaarinan kirkossa sekä klo 18 Piikkiön ja Martinkirkossa. Tuomiokirkossa järjestetään joululaulumessu suomeksi klo 10 ja ruotsiksi klo 12.

Kaikki joulunpyhien tapahtumat: www.turunseurakunnat.fi/jouluLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 19.12.2018 / RK)

Thu Dec 20 12:00:00 EET 2018