Jouluklassikko Nine Lessons and Carols Turun tuomiokirkossa

Turun tuomiokirkossa järjestetään keskiviikkona 19. joulukuuta kello 18 perinteikäs englanninkielinen yhteislaulutilaisuus Nine Lessons and Carols, joka eroaa rakenteeltaan esimerkiksi totutuista Kauneimmat joululaulut -tapahtumista.
Tuomiokirkko talvella.

Nimensä mukaisesti Nine Lessons and Carols ei sisällä vain joululauluja (carols), vaan se myös kertoo adventin matkasta Raamatun jakeiden kautta (lessons).

Mukana esiintymässä on Turun tuomiokirkon poikakuoro Chorus Cathedralis Iuniorum, jota johtaa Heikki Rainio. Pääpaino on yleisön yhteislaululla, jota kuoro tukee.

Tapahtuma on englanninkielinen, mutta englantia osaamattomienkin on helppo nauttia tunnelmasta. Tapahtumassa kuultavat Raamatun jakeet ovat nähtävillä myös suomeksi, ja laulut, kuten Joy to the World, ovat monelle tuttuja.

- Musiikki on mahtava väline kulttuurien ja kielten rajat ylittävään toimintaan, ja tämä on myös yksi syistä tilaisuuden järjestämisen taustalla. Haluamme muistuttaa maailmanlaajuisesta kirkosta, kertoo Tuomiokirkkoseurakunnan vs. seurakuntapastori Saara Markkula.

Nine Lessons and Carols –perinteen juuret ulottuvat 1800-luvun lopun Englantiin.

Nine Lessons and Carols järjestetään Turun tuomiokirkossa nyt toista kertaa. Aiempina vuosina paikkana on ollut Turun Henrikinkirkko.

Tapahtumaan on vapaa pääsy. Tilaisuudessa kerätään vapaaehtoinen kolehti.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 14.12.2018 / SA)

Fri Dec 14 15:31:00 EET 2018