Jaakko Ryhäsen odotettu joulukonsertti Piikkiön kirkossa

Tunnettu oopperalaulaja Jaakko Ryhänen pitää tämän joulun ainoan konsertin Turun seudulla Piikkiön kirkossa keskiviikkona 19.12. kello 19. Harvoin alueella esiintyvän Ryhäsen joulukonsertit ovat niin suosittuja, että ne vetävät kirkot täyteen väkeä ympäri Suomen.
Ryhänen, Urponen ja Ilonen viime vuotisessa konsertissa.

Ohjelmistossa on tuttuja ja vähän tuntemattomampiakin lauluja Sibeliuksesta Wennerbergiin, jotka virittävät kauniisti joulun tunnelmaan.

Konsertissa kuullaan myös urkusooloja Piikkiön kanttori Tiina Ilosen esittämänä.

”Joseph Bonnet pääsee urkuteoksessaan ehkä yllättämään kuulijan, koska mikään ei oikeastaan ennakoi teoksen tuttua teemaa”, Ilonen kertoo.

Piikkiön urkuja kuullaan joulukonsertissa viimeistä kertaa. Ensi jouluna soivat uudet urut.

Ville Urponen huolehtii laulujen säestyksestä uruilla ja pianolla. Mukana on lisäksi kaksi yhteislaulua, Enkeli taivaan ja Maa on niin kaunis.

”Konsertin laulujen tunnelma on pääosin rauhaisa ja urkusoolot pitävät huolen suuremmista ilmaisuista”, kuvailee Tiina Ilonen.

Tunnin kestävän konsertin musiikillinen anti huipentuu ruotsalaisen säveltäjä Gunnar Wennerbergin järisyttävään Psalmiin.

”Kuulija poistuu kirkosta täynnä joulun kohottavaa tunnelmaa”, Ilonen lupaa.

Jaakko Ryhäsen joulukonsertti Piikkiön kirkossa keskiviikkona 19.12. klo 19. Urkureina Tiina Ilonen ja Ville Urponen. Liput 25/20 euroa, lippujen ennakkomyynti Piikkiön kirjastossa sijaitseva Yhteispalvelupiste ja musiikkikouluilonen.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 14.12.2018 / JK)

2018-12-14 10:03:00.0