Tyksin Kätilökuoro tuo joulun vähävaraisille lapsiperheille

Tyksin Kätilökuoron perinteinen joulukonsertti pidetään tänä vuonna Turun Martinkirkossa torstaina 20.12. klo 18.
Tyksin kätilökuoro

Tyksin kätilökuoro (Kuva: Akseli Asukas)

Tyksin Kätilökuoro on perustettu vuonna 2010. Kuoroa on alusta asti johtanut kätilö ja musiikinopettaja Johanna Tiitta. Kuoroon ovat saaneet liittyä kaikki lauluhaluiset kätilöt, hoitajat ja lääkärit. Nimi olikin ensin Naistenklinikan kuoro. Tällä hetkellä kuoro muodostuu yksinomaan Tyksin naistenklinikan kätilöistä.

– Kantavana ajatuksena kuorolla on ollut yhdessä laulamisen ilo ja hauskuus, kollegaan tutustuminen yli osastorajojen ja hyvän tekeminen, Tiitta kertoo.

Kuorossa on vaihtelevasti 15–20 laulajaa ja muutama perustajajäsenkin on vielä mukana. Ajan saatossa kuorolaisetkin ovat olleet raskaana, saaneet lapsia, mutta ovat silti pitäneet kuoroharrastustaan yllä osallistumalla jokaviikkoisiin harjoituksiin.

– Nykyään harjoituksissa on todella vilskettä ja vilinää, kun mukana on innokas joukko kaikenikäisiä lapsia, jotka innokkaina tulevat kuuntelemaan äitiensä laulua, kertoo puolestaan kätilö Minna Bergman.

Kätilökuoron perinteeksi ovat muodostuneet jokavuotinen äitienpäiväkonsertti Tyksissä, jolloin esiinnytään juuri synnyttäneille äideille, vauvoille ja perheille, sekä tietysti joulukonsertti, jonka tuoton kuoro on aina halunnut lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.

Tänä vuonna joulukonsertissa myytävien käsiohjelmien tuotto ohjataan kokonaisuudessaan Turun ensi- ja turvakoti ry:n vähävaraisten vauva- ja pikkulapsiperheiden joulunvieton tukemiseen Martinseurakunnan diakoniatyön kautta.

Solistina konsertissa esiintyy nuori Olivia Mäkelä. Esitystä säestävät Onerva Tiitta, Eemeli Mäkelä ja Akseli Tiitta. Konsertin järjestelyistä vastaavat Tyksin kätilökuoro sekä Martinseurakunnan musiikki- ja diakoniatyö.

Tyksin Kätilökuoron Joulu kanssasi -konsertti Martinkirkossa to 20.12.2018 klo 18. Vapaa pääsy. Vapaaehtoinen käsiohjelma 10 €.

Fri Dec 14 12:00:00 EET 2018