Eläinten joulurauha julistetaan Turussa perinteisin menoin

Eläinten joulurauhan julistus kokoaa karvaisen seurakunnan omistajineen Mikaelinkirkon mäelle jälleen sunnuntaina 16.12. klo 14. Joulurauhan julistaa Mikaelinseurakunnan kirkkoherra Jouni Lehikoinen
Kirkkoherra Jouni Lehikoinen ja Elsa-koira

Kirkkoherra Jouni Lehikoinen ja Elsa-koira (Kuva: Timo Jakonen)

Lämminhenkisen tapahtuman ohjelmassa on myös jouluista yhteislaulua haitarin säestyksellä, glögitarjoilu sekä juhlapuhe, jonka pitää eläintenkouluttaja Tanja Karpela.

Jo perinteeksi muodostunut ulkoilmatapahtuma on järjestetty yhtäjaksoisesti vuodesta 2006 alkaen, ja se on joulunajan suosituimpia tapahtumia Mikaelinseurakunnassa. Vuosien varrella kirkonmäelle on kokoontunut monituinen joukko kaksi- ja nelijalkaisia seurakuntalaisia. Koirat ovat lemmikkien enemmistössä, mutta tilaisuutta on ollut seuraamassa myös kissoja, kaneja ja hevosia. Erikoisempiinkin eläimiin on voinut törmätä.

– Tapahtuman historian eksoottisimpia osallistuja on ollut haisunäätä, Lehikoinen kertoo.

Noin tunnin kestävä tapahtuma järjestetään yhteistyössä Turun Eläinsuojeluyhdistyksen kanssa.

Häntien huisketta myös Maarian pappilalla

Eläinten joulurauha julistetaan myös Maarian pappilan pihamaalla torstaina 20.12. klo 18. Kuuman glögin ja joululaulujen lisäksi luvassa on Maarian seurakunnan pastorin Henri Röytiön pitämä puhe. Mukana tapahtumassa ovat myös Halikoirat. Osallistujat voivat tuoda mukanaan oman lyhdyn.

Molemmat tapahtumat on suunnattu kaikille eläimille ja eläinten ystäville, ja iloisesta tunnelmasta voi tulla nauttimaan myös ilman omaa lemmikkiä.

Eläinten joulurauhan julistukset Mikaelinkirkon mäellä su 16.12. klo 14 ja Maarian pappilan pihamaalla to 20.12. klo 18.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 10.12.2018 /RK)

2018-12-10 14:52:00.0