Metsäkirkoissa voi hiljentyä joulun tunnelmaan

Joulukuussa kiireinen kaupunkilainenkin voi hiljentyä luonnon helmassa, kun Brinkhallissa järjestetään jouluinen metsäkirkko 12.12. ja Hirvensalon metsäkirkossa on jouluinen seimivaellus 19.12.
Metsäkirkoissa on joulun tunnelmaa.

Keskiviikkona 12.12. klo 18.00–19.30 Turussa Brinkhallin kartanon läheisyydessä järjestetään koko perheen jouluinen metsäkirkko. Tapahtumassa hiljennytään jouluhartauteen läheisen metsän siimeksessä.

Ohjelmassa on lyhtykulkue, joka lähtee Brinkhallin kartanon pihalta klo 18. Lyhtykulkuetta varten kannattaa ottaa oma lyhty tai taskulamppu mukaan. Tilaisuudessa on mukana Martinseurakunnan pastori Liisa Kuusela ja perhetyöntekijä Marjaana Erkamaa. Hartauden jälkeen Brinkhallin ystävät ry tarjoaa osallistujille glögiä ja piparkakkuja kartanon pihassa.

Keskiviikkona 19.12. klo 18 Hirvensalon metsäkirkossa järjestetään perinteinen jouluseimivaellus, johon ovat tervetulleita lapset ja aikuiset. Ulkotulin valaistu, noin 350 metriä pitkä polku Hirvensalon Toijaistentieltä johtaa hiljentymään omassa rauhassa metsäkirkon seimelle. Polun alusta jokainen halukas saa mukaansa kynttilän, jonka voi jättää valaisemaan seimeä. Hirvensalon jouluseimivaelluksella on mukana kappalainen Seppo Riihimäki Martinseurakunnasta.

Metsäkirkot tarjoavat ainutlaatuisen mahdollisuuden yhdistää ulkoilu ja hiljentyminen kauniissa luonnossa, lyhtyjen loisteessa.

Brikhallin metsäkirkko 12.12. klo 18 (Brinkhallintie 414) ja Hirvensalon metsäkirkko 19.12. klo 18 (Toijaistentie). Molemmat tapahtumat ovat maksuttomia.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 5.12.2018 / AP)

Wed Dec 05 14:28:00 EET 2018