Pyhän Katariinan kirkolla elämyksellinen vaellus joulun tapahtumiin

Turun Pyhän Katariinan kirkon pihapiirissä voi virittäytyä adventin aikaan osallistumalla jouluvaellukselle tiistaina 11. joulukuuta. Kaikille avoimia kierroksia järjestetään kello 17, 18 ja 19 osoitteessa Kirkkotie 46.
Pyhän Katariinan kirkko

Jouluvaelluksia pidetään myös ryhmille varausten perusteella maanantaina 10. joulukuuta kello 13.15 ja kello 14, tiistaina 11. joulukuuta kello 14 ja keskiviikkona 12. joulukuuta kello 14. Varaukset on tehtävä viimeistään perjantaina 7. joulukuuta klo 16 mennessä.

Jouluvaellus perustuu Pertti Luumin ja Kaija Eerolan vuosituhannen alussa käsikirjoittamaan Kuningas tulee -vaellukseen, joka vie Jeesuksen syntymän ajan tapahtumiin. Näytelmävaellus on Katariinanseurakunnassa tuttu jo aiemmilta vuosilta.

– Olemme esittäneet vaelluksen ensin Varissuon kirkolla ja sitten puitteiltaan sopivammassa Nummen pihapiirissä kolme tai neljä kertaa aikaisemmin, mutta tällä kerralla olemme päivittäneet puhe- ja lauluosuuksia, taustoittaa järjestäjiin kuuluva kappalainen Outi Toljamo.

Vaelluksen lähtökohtana on adventtiin kuuluva laulu Hoosianna. Samalla pohditaan, kuka on Daavid ja kuka on poika. Polku vie kuninkaan valtaistuinsaliin, Marian kotiin, paimenten kedolle sekä tietysti jouluöiseen talliin, joka on rakennettu vanhaan kivinavettaan.

Elämyksellisellä matkalla kuullaan lauluja, joita voi halutessaan laulaa mukana. Sanat löytyvät lehtisistä, joita jaetaan vaelluksen alussa. Mukaan on valittu muun muassa Pieni liekki, Enkeli taivaan ja Jouluyö, juhlayö.

Tapahtumaa on toteuttamassa yhteensä noin 20 seurakunnan työntekijää ja vapaaehtoista.

Vaellus kestää noin puoli tuntia. Illan aikana pappilassa on tarjolla glögiä ja piparkakkuja.

Varaukset: kappalainen Outi Toljamo, outi.toljamo@evl.fi

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 5.12.2018 / SA, RK)

Wed Dec 05 09:00:00 EET 2018